- Na európsky trh sa dostáva čoraz viac čínskych automobiliek.
- Tie dokážu vynikať svojou technologickou vyspelosťou.
- Na druhej strane môže byť problém so servisom alebo náhradnými dielmi.
Ďalším otáznikom na autách z Číny je ich kvalita. Nejde pritom len o kvalitu materiálov, ale aj o kvalitu funkcií a senzorov. Avšak, aj keby boli nejaké mínusy, Čína sa vie rýchlo adaptovať a zlepšenie kvality bude otázka týždňov.
Mnohých ludí by však určite zaujímalo, ako to je so servisom takýchto vozidiel. Elektromobily majú na našom trhu celkovo problém s opravami, takže to sa netýka len tých z Číny.
Dôvodom je vysoké napätie batérie a odlišná koncepcia pohonu, ktorá nepočíta s čiastkovými opravami. Vyplýva z toho, že slovenskí mechanici nie sú pripravení na náročnejší servis elektromobilov.
Elektromobil je automobil poháňaný vlastným zdrojom elektrickej energie. Ako zdroj energie používa akumulátor, ktorý sa musí pred jazdou nabiť z vonkajšieho zdroja. Od kapacity akumulátora závisí aj jeho dojazd. V roku 2020 sa Nórsko stalo prvým štátom, kde sa predalo viac elektromobilov ako áut na benzínový, naftový alebo hybridný pohon.
Legislatíva je aktuálne nastavená tak, že čínske automobily musia mať na Slovensku zabezpečené servisné záruky. Opačnou stranou mince je to, že so skutočnou opravou väčšieho problému pomôcť nemusia. Problém môže predstavovať aj dodanie náhradných dielov.
Úlohou európskych výrobcov je spájať sa v kľúčových témach a spoločne apelovať na Európsku úniu, ako aj jednotlivé štáty, aby veľmi priamo a účinne podporovali zákazníkov v nákupe domácich značiek.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video!