- Na európsky trh sa dostáva čoraz viac čínskych automobiliek.
- Tie dokážu vynikať svojou technologickou vyspelosťou.
- Na druhej strane môže byť problém so servisom alebo náhradnými dielmi.
Výhoda Číny spočíva aj v tom, že je vo výrobe elektromobil plne sebestačná. Dokonca rýchlosť ich vývoja predchádza európske, americké, ale aj japonské automobilky.
Do súboja o veľmoc sa častokrát zapája aj priamo čínska vláda. Podľa informácií z Európskej komisie, čínska vláda priamo dotuje elektromobily vyvážané do Európy. Využíva na to nielen priamy prevod peňazí, ale aj iné mechanizmy.
Donedávna sa hovorilo o tom, že čínske automobily bodujú hlavne svojou nízkou cenou. To však už veľmi neplatí a na európskom trhu sa ceny vyrovnajú domácej ponuke.
Na európskom trhu sú aktuálni lídri v elektromobiloch Dacia, Citroën a Renault, ktorí dokážu vyrobiť elektrické auto s cenou pod 20-tisíc eur. Skvelým príkladom je druhá generácia Dacie Spring s počiatočnou cenovkou 16 900 eur.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.