- Na európsky trh sa dostáva čoraz viac čínskych automobiliek.
- Tie dokážu vynikať svojou technologickou vyspelosťou.
- Na druhej strane môže byť problém so servisom alebo náhradnými dielmi.
Pokiaľ aspoň trochu sledujete dianie na automobilovom trhu, tak vám isto neunikol príliv nových značiek na slovenský trh. Mnohí z nich majú obavy, ale sú skutočne na mieste? Téme sa venoval portál TVNOVINY.
Niet pochýb o tom, že Čína sa stáva automobilovou veľmocou a svoju pôsobnosť chce rozšíriť aj na európskom trhu. Má na to všetky predpoklady, veď má silné automobilky ako BYD alebo Dongfeng, ale skupuje aj mnohé iné ako MG či Volvo.
Čínske automobilky sa stali dominantnými na domácom trhu, a tak prirodzene expandujú do zahraničia. V blízkej dobe očakávame expanziu už existujúcich značiek, ako Dongfeng a MG, tak aj nových, ako Geely, BYD, prípadne Great Wall Motors a ich subznačiek.
Nie je to však len o autách so spaľovacími motormi, ale predovšetkým o elektromobiloch, kde majú čínske automobilky ambíciu technologicky predbehnúť napríklad takú Teslu, ktorá patrí medzi lídrov segmentu.