- Packeta zaznamenala na Slovensku nový typ podvodu.
- Vyskytuje sa na internetových bazároch.
- Slováci môžu prísť o peniaze aj keď odosielajú tovar na dobierku.
Packeta, doručovateľská spoločnosť, upozornila na nový typ internetového podvodu, takzvaného phishingu, ktorý sa šíri na internetových bazároch. Týka sa odosielania zásielok medzi fyzickými osobami na dobierku. Packeta o tom informovala v piatok.
Podvodníci skúšajú na Slovákov nový trik
Pri internetovom podvode sa útočník snaží využiť pocit neistoty a získať od obete citlivé údaje.
Cieľom tohto phishingu je zmanipulovať obeť tak, aby klikla na odkaz zaslaný e-mailom z falošnej adresy a odovzdala svoje bankové údaje. Týmto spôsobom sa záškodníci dostanú k citlivým údajom o bankovom účte a k finančným prostriedkom na ňom.
Keďže útočník sa vydáva za príjemcu zásielky a zároveň i za doručovateľskú spoločnosť, trik pôsobí vierohodne,” upozornila doručovateľská spoločnosť.
Priblížila, že scenár podvodu býva viac-menej rovnaký. Útočník zareaguje na inzerát, s predávajúcim sa dohodne, že od neho inzerovaný tovar odkúpi na dobierku, a nechá si ho poslať do samoobslužného boxu alebo na výdajné miesto.
Potom odosielateľa presvedčí, že zásielku si už vyzdvihol, hoci odosielateľ v aplikácii kuriérskej spoločnosti vidí notifikáciu, že zásielka vyzdvihnutá nebola.
Útočník tvrdí, že pri dobierke nastal problém a aby sa vyriešil, odosielateľa bude kontaktovať doručovateľská spoločnosť.
Keď v odosielateľovi vyvolá pocit zneistenia, zašle mu falošný e-mail v mene Packety, ktorý je takmer na nerozoznanie od e-mailu skutočnej prepravnej spoločnosti. Rozdiel je najmä v adrese, z ktorej bol e-mail odoslaný, čo si zneistení zákazníci nemusia všimnúť,” spresnila doručovateľská spoločnosť.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Packeta komunikuje cez aplikáciu
Spoločnosť pripomenula, že svojich zákazníkov nikdy nevyzýva na aktualizáciu alebo zmenu údajov prostredníctvom e-mailov alebo SMS správ.
Klientov požiadala, aby si svoje údaje aktualizovali alebo menili jedine v aplikácii a na tento účel nikdy nereagovali na linky z e-mailu alebo SMS správy. Odporučili aj nereagovať na e-maily odosielané v mene doručovateľskej spoločnosti z inej ako jej oficiálnej adresy.
„V prípade Packety navyše požiadavku na dobierku, teda zaplatenie sumy za tovar na svoj účet, vypĺňa vždy priamo odosielateľ v aplikácii Packeta – služba tým garantuje, že zásielku adresátovi doručí až potom, ako príde k zaplateniu a pripísaniu sumy na účet predávajúceho, a zákazník v žiadnom prípade nezostane bez tovaru ani bez peňazí,” uviedol výkonný riaditeľ Packety Alexander Jančo s tým, že ak už došlo k finančnej škode, treba informovať svoju banku s cieľom zastaviť všetky finančné transakcie, blokovať kartu a o situácii upovedomiť aj políciu.