- Lidl mení vnímanie práce v maloobchode.
- Diskontný reťazec investoval za tri roky do zvýšenia miezd vyše 43 miliónov eur.
- Zamestnanci Lidla sú rodina, mnohokrát doslova.
Prečo je Lidl taký úspešný?
Kľúč spočíva v kombinácii niekoľkých faktorov. Nadštandardné platy sú len začiatok. Reťazec ponúka reálne možnosti kariérneho rastu, komplexné benefity a hlavne – vytvára prostredie, kde sa ľudia cítia ako doma.
Tieto ocenenia potvrdzujú, že v centre našej pozornosti sú ľudia. Sú dôkazom, že cesta, ktorú sme si zvolili má naozaj zmysel,” hodnotí úspech Judit Dulin, konateľka pre rezort ľudských zdrojov.
Nezávislý inštitút Top Employers Institute posudzuje firmy v rámci 6 základných kategórií a 20 oblastí ľudských zdrojov. Lidl dosiahol mimoriadne dobré výsledky najmä v kategóriách náboru zamestnancov, riadenia spoločnosti a rozvoja zamestnancov.
Budúcnosť patrí ľuďom
Príbeh Lidla ukazuje, že aj v maloobchode sa dá vytvoriť atraktívne pracovné prostredie. Investície do zamestnancov sa vracajú nielen vo forme ocenení, ale aj v každodennej kvalite služieb pre zákazníkov.
Reťazec tak definitívne premenil vnímanie práce v maloobchode. Z pozície, ktorá bola dlho považovaná za núdzové riešenie, vytvoril vysnívanú pracovnú príležitosť pre tisíce Slovákov. A to je možno ten najväčší úspech zo všetkých.