- Lidl mení vnímanie práce v maloobchode.
- Diskontný reťazec investoval za tri roky do zvýšenia miezd vyše 43 miliónov eur.
- Zamestnanci Lidla sú rodina, mnohokrát doslova.
Lidl už niekoľko rokov po sebe prepisuje históriu slovenského maloobchodu. Diskontný reťazec sa stal prvým obchodným reťazcom na Slovensku, ktorý získal prestížne medzinárodné ocenenie TOP EMPLOYER, a to už deväťkrát po sebe. V domácej ankete Najzamestnávateľ uspel dokola šiestykrát. Čo stojí za týmto nevídaným úspechom?
Lidl investuje do ľudí: 43 miliónov eur za tri roky
Základ úspechu tkvie v masívnych investíciách do zamestnancov. Za uplynulé tri roky diskont investoval do zvýšenia miezd a odmien vyše 43 miliónov eur. Tento rok na zvyšovanie platov vyčlenil ďalších viac ako 14 miliónov, ako uvádza tlačová správa spoločnosti z roku 2025.
Na zamestnanecké benefity minulý rok vyčlenil približne 5 miliónov eur, pričom hodnota benefitov na jedného zamestnanca prevyšuje 800 eur, ako sme už informovali.
Lidl rodina – viac než len marketing
Nová kampaň reťazca nesie výstižný názov „Lidl rodina”. A nejde o prázdny slogan. V kampani reťazec ukazuje, že rodinné väzby v Lidli nie sú len metafora na firemnú kultúru, ale sú skutočné.
Pred objektívom sa ocitli skutočné príbehy zamestnancov – manželské páry, súrodenci, matky s dcérami, ktorí spolu pracujú v predajniach po celom Slovensku. Ivka so štyrmi deťmi, bratia Lukáš a Marek vedúci predajní, mama s dcérou Martinka a Adriana – všetci sú dôkazom, že v Lidli sa dá skutočne nájsť nielen zamestnanie, ale aj druhú rodinu.
V Lidli si uvedomujeme, že spokojnosť zamestnankýň a zamestnancov nie je len o plate a benefitoch, ale aj o pocite spolupatričnosti, bezpečia a ľudskej podpory,” vysvetľuje Dáša Čierna, vedúca oddelenia Recruiting & Employer Branding.
Reálne čísla, ktoré hovoria za všetko
Lidl dnes zamestnáva vyše 6 700 ľudí v 167 predajniach po celej krajine, troch logistických centrách a na centrále. Každoročne vytvára stovky nových pracovných miest.
Úspech sa meria aj prestížnymi oceneniami. V roku 2025 Lidl po prvý raz získal aj pečať X-Large Enterprise Seal pre veľké podniky a po ôsmykrát pečať Top Employers Europe.
Významným míľnikom je aj certifikát Equal Salary, ktorý získal v roku 2022 ako prvý obchodník na Slovensku. Spoločnosť tak aktívne podporuje rovnosť v odmeňovaní žien a mužov.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.