- Slovenská sporiteľňa pripravuje niekoľko zmien v internetbankingu, to sa však snažili v jej českej pobočke zneužiť podvodníci.
- Je preto namieste zvýšiť opatrnosť a bezpečnosť svojho účtu.
- Akékoľvek podozrenie je potrebné nahlásiť.
Slovenská sporiteľňa má internetové bankovníctvo v porovnaní s ostatnými bankami pôsobiacimi na Slovensku na vysokej úrovni. Aktuálne však chystá zmenu, ktorú sa v Českej republike snažili zneužiť podvodníci.
Je preto namieste dávať si pozor na svoje kroky a sledovať informácie, ktoré bude postupne Slovenská sporiteľňa publikovať.
Slovenská sporiteľňa chystá zmeny
Slovenská sporiteľňa plánuje po vzore českej banky zlúčiť aplikáciu George s aplikáciou SLSP mToken, ktorá slúži na potvrdzovanie platieb. Takáto operácia však prilákala v susednej Českej republike podvodníkov, ktorí sa snažili zmenu zneužiť vo svoj prospech a dostať sa tak k prostriedkom klientov.
Česká pobočka sa snažila zrušiť overovaciu aplikáciu. Podvodníci podsúvali svoju aplikáciu, ktorá mala zmiasť klientov tak, aby podvodníci dokázali preniknúť do ich účtov. Upozornila na to česká Mobilmania, ktorá vysvetľuje aj to, aká reakcia nasledovala zo strany banky ku klientom. Dá sa predpokladať, že na Slovensku bude bezpečnosť klientov chránená veľmi podobne.
Banka o prebiehajúcich pokusoch o podvod vie a pre zákazníkov pripravila návod, ako ho rozoznať. Podobný postup funguje pri všetkých bankách a inštitúciách. Je potrebné zohľadniť základné pravidlá bezpečnosti:
- Sama banka neposiela SMS s odkazom, kde je následne potrebné vyplniť prihlasovacie údaje.
- Všetky zmeny prebiehajú výhradne „vnútri” existujúcej mobilnej aplikácie.
- Aplikácie prevedie klienta procesom postupne krok za krokom.
- Rozhodne sa neinštaluje žiadna nová aplikácia zvonku.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Phishing
Podvodníci používajú aj techniku klasického phishingu. Tento podvodný koncept je založený na dôvere klientov. Podvodníci sa v telefonáte vydávajú za pracovníkov banky. Aj na to však banky vyvinuli bezpečnostný kontrolný mechanizmus.
Vo všeobecnosti platí, že ak vám ktokoľvek z banky volá, overte si, že hovoríte naozaj s bankou pomocou aplikácie samotnej banky.
Takáto možnosť overenia existuje aj v aplikácii Slovenskej sporiteľne, kam si môže klient nechať poslať od volajúceho notifikáciu. S neovereným volajúcim nezdieľajte žiadne svoje údaje. Je potrebné ihneď ukončiť hovor a zavolať priamo na linku banky, ktorej číslo je zverejnené na oficiálnej webovej stránke alebo priamo v aplikácii.
Možnosťou je aj kontaktovať priamo políciu a upozorniť ich na takéto hovory a číslo, z ktorého boli realizované.
Portál Živé.sk uvádza aj vyjadrenie hovorkyne Slovenskej sporiteľne: „V našej banke plánujeme zlúčiť aplikácie a zaviesť podpisovanie v Georgeovi v priebehu roka 2024. Tejto téme sa aktívne venujeme a proces zlúčenia aplikácií spolu s komunikáciou na klientov pripravujeme tak, aby sme ich ochránili.”
V tomto a podobných prípadoch je potrebné si uvedomiť niekoľko vecí. Bezpečnosť nie je len záležitosťou samotnej banky, ktorá vyvíja rôzne aplikácie pre zvyšovanie komfortu svojich klientov. Dôležitý pri zachovaní bezpečnosti je aj postup klienta.
Žiadna banka ho neochráni, ak nebude pristupovať k veciam obozretne a nebude dodržiavať pokyny banky týkajúce sa zachovania bezpečnosti.
Mohlo by vás zaujať: Vyberte si hotovosť. Najväčšia slovenská banka odstaví všetky služby