Najčastejšie chyby pri hlásení škody. Tento postup rozhodne o výške plnenia

  • Správne a rýchle nahlásenie škody skracuje celý proces vybavenia.
  • Detailná fotodokumentácia a zoznam poškodených vecí výrazne pomáhajú pri posudzovaní.
  • Škodu nahlásite online, telefonicky, mailom alebo osobne v pobočke.
Ekonomika Najčastejšie chyby pri hlásení škody
Najčastejšie chyby pri hlásení škody. Zdroj: shutterstock.com/Anastasiia Akh, Mix and Match Studio
Fumbi PCBest Wallet mobil

Ako prebieha samotné nahlásenie?

Škodovú udalosť by ste mali nahlásiť čo najskôr. Nemusíte pritom nikam chodiť. Poisťovne dnes umožňujú hlásenie online, telefonicky, mailom aj osobne na pobočke. Niektoré ponúkajú aj nonstop linku alebo asistenčnú službu, ktorá pomôže najmä pri haváriách či udalostiach v zahraničí.

Najrýchlejšie riešenie predstavuje online formulár. Vyplníte ho na webovej stránke poisťovne, priložíte fotodokumentáciu a ďalšie doklady. Systém vás väčšinou vedie krok za krokom. Po odoslaní dostanete informáciu, že poisťovňa škodu zaevidovala.

Pri škodách na vozidlách mnohí klienti volia telefonát. Operátor vám položí potrebné otázky, poradí ďalšie kroky a vysvetlí, čo robiť na mieste nehody. Po nahlásení každá škoda dostane svoje číslo. Toto číslo si zapíšte. Budete ho používať pri dopĺňaní podkladov a pri ďalšej komunikácii.

Poisťovne pri škodách preverujú zimnú údržbu

Poisťovne pri škodách preverujú zimnú údržbu. Zdroj: shutterstock.com/ArtMediaWorx

Doklady, obhliadka a sledovanie prípadu

Nahlásením sa proces nekončí. Aby poisťovňa rozhodla o výške náhrady, potrebuje kompletnú dokumentáciu. Pri úrazoch pôjde o lekárske správy, pri krádežiach o policajný záznam, pri opravách o faktúry. Niektoré doklady môžete poslať mailom, iné bude poisťovňa požadovať v origináli. Vždy sa riaďte pokynmi likvidátora.

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

Pri väčšej škode zvyčajne nasleduje obhliadka. Technik si s vami dohodne termín a miesto. Na obhliadke si prehliadne poškodený majetok, dopýta sa na okolnosti a môže urobiť vlastnú fotodokumentáciu. Čím otvorenejšie a presnejšie odpoviete, tým hladšie proces prebehne.

Stav svojho prípadu môžete väčšinou sledovať aj priebežne. Poisťovne poskytujú informácie cez infolinku, mail alebo klientsku zónu. Dozviete sa, či už majú všetky doklady, či prebieha posudzovanie a kedy môžete očakávať rozhodnutie.

Pri jednoduchších škodách ide všetko rýchlejšie. Zložitejšie prípady si vyžadujú viac času. Poisťovňa niekedy potrebuje stanovisko servisu, polície, zahraničnej nemocnice alebo svedkov. V takých situáciách trvá uzavretie dlhšie, no výsledok stojí na reálnych podkladoch.

Nahlasovali ste už škodovú udalosť?

Loading ... Loading ...

Prečo sa oplatí poznať postup vopred?

Nikto si neplánuje, že mu vytopí byt sused, zrazí ho auto alebo mu zlodej vykradne dom. Napriek tomu sa tieto situácie dejú každý deň. Ak vopred viete, ako pri škodovej udalosti postupovať, získate v krízovej chvíli cenný náskok.

Poznanie krokov vám pomôže zachovať chladnú hlavu. Rýchlo zastavíte ďalšie škody, správne zdokumentujete situáciu a pripravíte všetko potrebné pre poisťovňu. Vďaka tomu skrátime čas medzi vznikom škody a vyplatením poistného plnenia.

Poisťovne sa dnes snažia, aby bol celý proces čo najviac digitálny a prehľadný. Hlásenie škody už neznamená hromadu papierov a nekonečné čakanie. Skôr ide o sériu jasných krokov, ktoré zvládnete z domova cez telefón alebo internet. V náročnej chvíli tak máte väčšiu kontrolu nad situáciou a môžete sa sústrediť na to, aby ste sa čo najskôr vrátili do bežného života.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbInvestuj do ťažby mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.