Najčastejšie chyby pri hlásení škody. Tento postup rozhodne o výške plnenia

  • Správne a rýchle nahlásenie škody skracuje celý proces vybavenia.
  • Detailná fotodokumentácia a zoznam poškodených vecí výrazne pomáhajú pri posudzovaní.
  • Škodu nahlásite online, telefonicky, mailom alebo osobne v pobočke.
Ekonomika Najčastejšie chyby pri hlásení škody
Najčastejšie chyby pri hlásení škody. Zdroj: shutterstock.com/Anastasiia Akh, Mix and Match Studio
Ako ťažiť PCInvestuj do ťažby mobil

Škoda na byte, aute či zdraví vždy zaskočí. Často príde v momente, keď už aj tak riešite dosť problémov. Do toho sa pridá obava z papierovačiek a komunikácie s poisťovňou. Mnohí majú pocit, že ide o zdĺhavý maratón plný nejasností. Nemusí to tak vyzerať.

Keď poznáte základné kroky, zvládnete hlásenie škodovej udalosti s väčším pokojom a rýchlejšie sa dostanete k poistnému plneniu.

Poisťovne dnes stavajú proces riešenia škôd na prehľadnom postupe.

Jednoduchý postup

V praxi ide vždy o podobný scenár. Najprv podľa poisťovne Union zastavíte ďalšie škody, potom škodu zdokumentujete, nahlásite ju a napokon doplníte podklady. Popri tom môžete sledovať, ako sa prípad posúva. Čím skôr začnete a čím presnejšie podáte informácie, tým rýchlejšie poisťovňa vašu škodu uzavrie.

Čo urobiť hneď po škode?

Prvé minúty po škodovej udalosti rozhodujú. V prvom rade myslite na bezpečnosť seba a ostatných. Ak uniká voda, zatvorte prívod. V prípade požiaru, volajte hasičov. Ak máte podozrenie na trestný čin, kontaktujte políciu. Tým chránite majetok aj vlastné zdravie.

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

Potom sa zamerajte na dôkazy. Škodu si detailne nafotografujte. Zachyťte poškodené veci zblízka aj z väčšej vzdialenosti. Ak ide o dopravnú nehodu, urobte zábery z viacerých uhlov, aby bolo jasné, čo sa stalo. Poškodené predmety nevyhadzujte a bez dohody s poisťovňou ich zatiaľ neopravujte. Pri väčších škodách zohrá obhliadka dôležitú úlohu.

Ak vám škoda vznikla v zahraničí, ešte viac si strážte, čo podpisujete. Podpisujte len dokumenty v jazyku, ktorému rozumiete. V prípade potreby požiadajte o pomoc tlmočníka alebo aspoň anglickú verziu.

Príprava na nahlásenie škody

Skôr než vezmete do ruky telefón alebo otvoríte web poisťovne, pripravte si základné údaje. Najdôležitejšie je číslo poistnej zmluvy. Ak ho neviete naspamäť, nájdete ho v zmluve alebo v online účte poisťovne.

Ďalej si spíšte, čo sa stalo. Uveďte dátum, čas, miesto a stručný opis priebehu. Napíšte, ktoré veci škoda zasiahla a aký je zhruba rozsah poškodenia. Pri majetkových škodách si pripravte zoznam poškodených alebo ukradnutých predmetov.

Pri každom uvediete vek a približnú cenu pri kúpe. Ak máte faktúry alebo pokladničné bloky, odložte si ich. Poslúžia ako dôkaz pri posudzovaní nároku.

Pri nehode vozidla sa vám oplatí zvážiť využitie zmluvného servisu poisťovne. V takom prípade vyriešite obhliadku, opravu aj komunikáciu s poisťovňou na jednom mieste.

98 %

Nechajte peniaze pracovať za vás.

Investujte a premeňte svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Späť
Strana 1/2Ďalej
txbFumbi mobil baner
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.