- Online trhovisko Trendyol vstúpilo na slovenský trh.
- Zákazníkov si chce získať nielen vysokými zľavami.
Portál Aktuality.sk informuje o tom, že turecké online trhovisko vstúpilo na slovenský trh. Ide o značku Trendyol, ktorej slovenská verzia obchodu funguje. Nových zákazníkov si chce získať najmä svojimi nízkymi cenami, no aj bezplatnou dopravou.
Hoci sa predpokladalo, že na Slovensku začne toto online trhovisko fungovať až v rámci druhej časti expenzie, mnohí Slováci ostali prekvapení. Pôvodne sa hovorilo o tom, že Slovensko bude nasledovať až po krajinách, ako je Česko, Maďarsko, Grécko či Rumunsko.
Cieľom Trendyol je na východoeurópskom trhu získať dva milióny zákazníkov, no za zmienku stojí aj druhý cieľ. Ide o viac ako 4 milióny objednávok, ktoré by značke Trendyol mali priniesť výnosy vo výške zhruba 325 miliónov.
Za expanziu do Európy pritom značka zaplatí pol miliardy eur.
Úvodné zľavy mnohých potešia
Slováci si môžu svoje nové oblečenie kúpiť prostredníctvom webu a aplikácie, ktoré sú už v slovenskom jazyku. Na výber majú tovar rôznych značiek, pričom ide aj o známych výrobcov.
Za zmienku však stoja aj zľavy, ktoré firma ponúka. Ak si Slováci tovar objednajú prostredníctvom aplikácie, dostanú zľavu vo výške desiatok percent. Tieto zľavy sú dostupné na prvé tri objednávky.
Okrem toho Trendyol ponúka možnosť vrátenia tovaru do jedného mesiaca, nie do 14 dní, ako to stanovuje zákonná lehota. Vrátenie tovaru je bezplatné.
Firma sľubuje, že objednávka bude u majiteľa väčšinou do 7 pracovných dní. Po registrácii je samozrejmosťou aj bezplatné doručenie tovaru.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Konkurencia pre veľké mená
Vzhľadom na to, že e-shop bude ponúkať tovar rôznych značiek, pôjde o obrovskú konkurenciu pre firmy, ako Answear, About You alebo Zalando.
Ešte v januári Trendyol mal zhruba 300 000 predávajúcich obchodníkov, no tiež viac ako 30 miliónov zákazníkov.
Trendyol sa rozhodol rozšíriť svoje aktivity do východnej Európy s cieľom dosiahnuť podmienky na uvedenie svojej spoločnosti na burzu v Istanbule, New Yorku alebo Londýne. Tento krok je plánovaný, keď minimálne tretina ich tržieb pochádza zo zahraničia, pričom v roku 2022 to predstavovalo iba 5 %, informovali sme v našom staršom článku.
To, či dôjde k implementácii ďalších produktov, známe nie je. Trendyol totiž svoju pozornosť upriamuje na viacero sektorov. Ide napríklad o značku oblečenia, internetový secondhand, prepravnú infraštruktúru a rozvoz potravín a jedál z reštaurácií.
Poukázať však treba aj na to, že v roku 2021 došlo zo strany úradu pre hospodársku súťaž k vyšetrovaniu proti e-shopu. Dôvodom bolo uprednostňovanie niektorých predajcov prostredníctvom manipulačných techník v algoritmoch. V dôsledku toho musel Trendyol zaplatiť pokutu vy výške 61 miliónov tureckých lír.