Na Slovensko sa valia nové obchodné reťazce a prestížne svetové fast foody

  • Slovenský maloobchodný trh v poslednom období valcuje expanzia zahraničných značiek
  • Pribúdajú nám obchody aj reštaurácie s rýchlym občerstvením
Novinky Obchodné reťazce a fast foody mieria na Slovensko
Obchodné reťazce a fast foody mieria na Slovensko. Zdroj: shutterstock.com/DavideAngelini/Rade Kovac
Kvakomat PC bannerCrypto All Stars mobil

Na slovenskom trhu čoskoro pribudnú noví predajcovia svetových značiek. Konkurenčné prostredie v maloobchode zmenilo svoju podobu už počas roka 2023, keď u nás otvorili svoje brány viacerí noví hráči. Tento trend bude pokračovať aj v najbližšom období, keďže záujem o vstup na slovenský trh potvrdili aj ďalší zahraniční predajcovia. Prídu známe obchodné reťazce aj populárne fast foody.

Premiéra nových predajcov v roku 2023

Maloobchod na Slovensku v uplynulom roku pocítil silný záujem zahraničných reťazcov o vstup na náš trh. Diskontný reťazec Action v tomto roku na Slovensku masívne expandoval a plánuje aj ďalej zvyšovať počet svojich predajní so super lacným tovarom. Slováci sa dočkali aj unikátneho supermarketu Cortelazzi, ktorý k nám priniesol špeciality z talianskej kuchyne, či obľúbenej značky lacnej módy Primark.

Slovákov chcú zlákať nové obchodné reťazce

Najviac očakávaným predajcom v roku 2024 je pre Slovákov jednoznačne Biedronka, ktorá oficiálne potvrdila, že do konca roka u nás začne otvárať svoje predajne. Jej príchod na slovenský trh môže rozvíriť vody medzi ostatnými potravinovými reťazcami, keďže Biedronka ponúka zákazníkom ultra nízke ceny.

„Slovenský maloobchodný trh už niekoľko rokov nezažil príchod hráča s ambíciou v strednodobom horizonte otvoriť trojciferný počet prevádzok,” uviedol pre Hospodárske noviny šéf Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.

Portugalský gigant Jeronimo Martins, ktorý vlastní Biedronku, plánuje na Slovensku otvoriť aj sieť predajní populárnej značky drogérie Hebe. „V decembri 2022 sme spustili na slovenskom trhu portál hebe.com a v júli 2023 sme pre našich slovenských zákazníkov spustili mobilnú aplikáciu. Odvtedy rozvíjame náš online kanál a získavame stále viac zákazníkov,” uviedla pre TV Noviny spoločnosť Hebe. Spoločnosť zároveň potvrdila, že v budúcnosti plánuje na Slovensku otvoriť aj sieť maloobchodných predajní.

Slovenský trh zaujal aj nemecký diskontný reťazec Woolworth. V domácej krajine prevádzkuje 600 maloobchodných predajní a počas roka 2023 začal otvárať svoje obchody aj v Poľsku. „Aj slovenský trh vnímame ako zaujímavý a s vysokým potenciálom. Slovensko preto zohráva reálnu úlohu v plánovaní našej expanzie,” povedal pre Hospodárske Noviny Roland Rissel z komunikačného oddelenia reťazca.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Pribudnú aj svetové fast foody

Okrem nových obchodov na Slovensko zavítajú aj ďalšie populárne reťazce s rýchlym občerstvením. Aktuálne u nás v tejto sfére dominuje fast food McDonald’s, ktorý nasledujú siete Burger King a KFC.

Spoločnosť Monterock International, ktorá prevádzkuje obľúbenú svetovú sieť amerických fast foodov Five Guys, získala povolenie na rozšírenie reťazca s rýchlym občerstvením vo východnej a strednej Európe. Jej prevádzku môžeme aktuálne navštíviť najbližšie vo Viedni. V roku 2024 pribudne v Prahe a ďalšou lokalitou pre Five Guys by mala byť aj Bratislava.

Ponuku Five Guys tvoria burgre, ale aj hot dogy a sendviče, no všetko je vo vyššej cenovej skupine. Pre predstavu, aktuálne rakúska prevádzka fast foodu ponúka najlacnejší burger za viac ako 10 eur a hranolky začínajú na cene 5 eur.

V Európe expanduje aj americká sieť reštaurácií Popeyes, ktorá ponúka kuracie pochúťky. Populárny reťazec len nedávno otvoril svoje reštaurácie v susednom Poľsku a Česku. Zákazníci stáli pred jeho dverami viac ako 20 hodín, aby nepremeškali uvádzaciu ponuku na sendviče po dobu 365 dní zadarmo.

„V tejto chvíli sa tím sústredí na otvorenie prvých reštaurácií v Česku a Poľsku, plány sú ambiciózne. Aj keď by bol slovenský trh logickým ďalším krokom, najskôr musíme vyskúšať náš koncept v Česku a Poľsku,” uviedol pre portál Aktuality Marko Blaževič, ktorý vedie Popeyes v Česku a Poľsku.

Prečítajte si aj: Obľúbené nákupné centrum prekvapilo Slovákov. Takáto novinka sa len tak nevidí

Okazio PCKvakomat mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.