Motoristi majú dôvod na radosť. Na severe otvorili dôležitú križovatku

  • Vodiči budú na severe Slovenska jazdiť o čosi komfortnejšie.
  • NDS dala vodičom do užívania ďalšiu časť križovatky D1 Lietavská Lúčka.
  • To znamená rýchlejší a komfortnejší vstup do Žiliny.
Off topic Vodičom sa bude jazdiť komfortnejšie
Vodičom sa bude jazdiť komfortnejšie. Zdroj: shutterstock.com/Nick Beer/EugeneEdge
Okazio PCBitmarkets

Diaľnica tak skoro hotová nebude

Aj keď bol v auguste už vypísaný tender na úsek Turany – Hubová a projekt vyčíslili na sumu 1,5 miliardy eur, môže sa ešte predražiť.

Úsek D1 Turany – Hubová sa skladá z dvoch tunelov Havran a Korbeľka, 11 mostných objektov, dvoch križovatiek a nového strediska správy a údržby diaľnic. To bude mať za úlohu udržiavať úsek v poriadku.

K začatiu výstavby by malo dôjsť niekedy v lete budúceho roka, pričom sa počíta s tým, že ukončenie celého projektu potrvá minimálne 7 rokov, teda približne do roku 2032.

Diaľnica D1

Výstavba diaľnice D1 sa začala v roku 1972, pričom medzi Bratislavou a Trenčínom išlo do roku 1999 formálne o diaľnicu D61. Trasa diaľnice D1 je dlhá 512 kilometrov. Od roku 1999 sa začína v diaľničnej križovatke Bratislava-Pečňa, kde sa nachádza aj nultý kilometer diaľnice. V zmysle dlhodobých plánov má diaľnica D1 končiť napojením na ukrajinskú diaľnicu M6, a to v priestore nového hraničného priechodu na štátnej hranici s Ukrajinou neďaleko obce Záhor.

Trasa diaľnice vedie cez Trnavu, Piešťany, Trenčín, Žilinu, Vrútky, Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Poprad, Levoču, Prešov, Košice, Michalovce a Sobrance.

Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbOkazio mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.