- Významným impulzom pre túto akvizíciu bola rastúca konkurencia zo strany čínskeho giganta Shein.
- V druhom štvrťroku 2024 zaznamenal predajca výrazný úspech, keď jeho čistý zisk medziročne vzrástol takmer o 70 percent.
- Transakcia ešte podlieha schváleniu regulačných orgánov.
„Plánovaná stratégia dvoch značiek významne posilní našu pozíciu na európskych trhoch,” potvrdil hovorca Otto Group. Zachovanie oboch značiek má zabezpečiť efektívnejšie oslovenie rôznych zákazníckych segmentov a optimálne využitie existujúcej infraštruktúry.
Transakcia ešte podlieha schváleniu regulačných orgánov a očakáva sa, že bude dokončená v prvej polovici roka 2025. Zalando predpokladá, že integrácia About You prinesie ročné synergické efekty vo výške približne 300 miliónov eur už od roku 2026.
Pre zákazníkov by toto spojenie malo priniesť širšiu ponuku produktov, lepšie služby a potenciálne aj konkurencieschopnejšie ceny. Zalando zároveň potvrdilo svoj záväzok zachovať pracovné miesta v oboch spoločnostiach a investovať do ďalšieho rozvoja digitálnych technológií.
Značke sa na Slovensku darí
V druhom štvrťroku 2024 zaznamenal predajca výrazný úspech, keď jeho čistý zisk medziročne vzrástol takmer o 70 percent na 95,7 milióna eur. Spoločnosť tak významne prekonala očakávania analytikov, píše portál Teraz.sk.
Upravený zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) dosiahol 171,6 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 18,5 percent. Tento výsledok je obzvlášť pozoruhodný, keďže trhy predpovedali rast upraveného EBIT len o 3 percentá.
„K pozitívnym výsledkom výrazne prispela najmä kategória športového tovaru,” uviedla finančná riaditeľka spoločnosti Sandra Dembecková. Celkové tržby vzrástli o 3,4 percenta na 2,6 miliardy eur, zatiaľ čo hrubá hodnota tovaru sa zvýšila o 2,8 percenta na 3,8 miliardy eur.
Vedenie spoločnosti zostáva optimistické aj v prípade celoročných prognóz. Zalando potvrdilo svoj pôvodný odhad rastu tržieb a hrubej hodnoty tovaru v rozmedzí 0 až 5 percent. Pre celý rok 2023 spoločnosť očakáva upravený EBIT v rozmedzí 380 až 450 miliónov eur.
Tieto výsledky potvrdzujú silnú pozíciu Zalanda na európskom trhu s módou a jeho schopnosť rásť aj v náročnom ekonomickom prostredí.