- Správne svietenie by malo byť pri šoférovaní základom.
- Vodiči o tom nie sú dostatočne informovaní.
- Tým pádom rôzne typy svetiel používajú nesprávne.
Správne svietenie by malo byť základom každého používania auta. Vodiči o tom nie sú dostatočne informovaní, čoho výsledkom môže byť aj pokuta. O téme informoval portál Auto Trendy.
Asi najneznámejšou chybou používania svetiel sú pri vodičoch hmlové svetlá. Tie často zapínajú aj v takom prípade, keď to nie je potrebné, prípadne nimi nahrádzajú funkciu stretávacích a obrysových svetiel.
Vodiči by mali predné hmlové svetlá zapínať iba v prípade, že je hustý dážď alebo hmla. Taktiež sa môžu kombinovať so stretávacími svetlami. Autá sú navrhnuté tak, aby pri zlej viditeľnosti zvýraznili svoju prítomnosť na ceste automatickým zapnutím obrysových svetiel spolu s hmlovkami. V hmle však môžu pomôcť aj stretávacie svetlá, teda súčasné zapnutie predných a zadných obrysových svetiel.
Samostatnou kapitolou sú zadné hmlové svetlá. Možno by ste to nepovedali, no ich používanie je oveľa prísnejšie ako v prípade tých predných. Dôvod je veľmi prostý – sú skutočne silné a vodičov za volantom môžu oslepovať, čo znižuje bezpečnosť cestnej premávky.
Vodič by ich mal zapnúť len v takom prípade, ak je výrazne znížená viditeľnosť spôsobená hustým dažďom, snehom alebo hmlou. Akonáhle sa však poveternostné podmienky zlepšia, vodič by ich mal okamžité vypnúť.
Ako je to ale v daždi? Tam napríklad denné svetlá nestačia a nemôžu ani svojou funkciou nahradiť stretávacie svetlá. Hlavným dôvodom je to, že denné svetlá vytvárajú svetelný lúč s iným tvarom. Ideálne je teda počas dažďa zapnúť stretávacie svetlá, a to bez ohľadu na stav vozovky. Tými určite nič nepokazíte.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.