- Generácia Z dokáže z výplaty odložiť väčšiu časť než staršie generácie.
- Cestovanie a zážitky považujú tri štvrtiny mladých za najlepšiu investíciu.
- Mobilné aplikácie už nie sú výsadou mladých, ale používajú ich všetky generácie.
Generácia Z dokáže z výplaty odložiť väčšiu časť než staršie generácie a má menší problém vyjsť so svojím rozpočtom. Podľa prieskumu 365.bank žije od výplaty k výplate len 41 % „zetkárov”, zatiaľ čo viac ako polovica miléniálov a boomerov má finančné problémy.
„Mladí ľudia majú nižšie životné náklady a menej záväzkov, čo im umožňuje viac investovať,” vysvetľuje Linda Gáliková z 365.bank. Generácia Z si uvedomuje potrebu investovať a preferuje investovanie nad tradičným sporením.
Cestovanie a zážitky sú pre takmer tri štvrtiny generácie Z najlepšou investíciou, podobne to vníma aj 6 z 10 mileniálov a generácie X. Mladí tiež inklinujú k nákupu drahších značkových tovarov, pričom len 30 % z nich míňa na nepotrebné veci. Všetky generácie majú tendenciu nakupovať v zľavách, pričom najviac to robia miléniáli (82 %) a boomeri (81 %).
Podobne spoločným znakom, ktorý je typický nielen pre generáciu Z, ale aj mileniálov a generáciu X, sú paradoxne mobilné aplikácie.
„Vďaka pokrytiu internetu, ale aj jednoduchosti mobilných aplikácií sa digitálny svet a technológie približujú a sprístupňujú aj starším ročníkom. Ich využívanie tak už nie je signifikantným prvkom pre mladých, ale stávajú sa bežným nástrojom aj pre skoršie narodené ročníky,” uzatvára Gáliková.

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.