- O2 zákazníci sa stali terčom nových podvodných SMS správ.
- Ministerstvo vnútra vydalo varovanie pred falošnou komunikáciou.
- Kliknutie na podozrivý odkaz môže viesť k úniku osobných informácií a strate peňazí.
Čo hrozí obetiam O2 podvodu?
Dôsledky kliknutia na takýto odkaz môžu byť vážne. Útočníci môžu získať prístup k osobným údajom zákazníkov operátora.
V najhoršom prípade môžu získať aj prihlasovacie údaje k bankovým účtom alebo platobné informácie, čo môže viesť k finančným stratám.
Experti na kybernetickú bezpečnosť dlhodobo upozorňujú, že podvodníci neustále vylepšujú svoje taktiky. Vydávanie sa za dôveryhodné inštitúcie, ako sú bankové spoločnosti, doručovacie služby alebo mobilní operátori, patrí medzi ich najčastejšie stratégie.
Zodpovednosť operátora
Samotný operátor O2 pravidelne informuje svojich zákazníkov o bezpečnostných hrozbách. Oficiálna komunikácia od O2 nikdy nevyžaduje overenie údajov cez podozrivé odkazy zaslané v SMS správach. Operátor vždy komunikuje prostredníctvom svojich overených kanálov.
Ministerstvo vnútra v súvislosti s týmto podvodom apeluje na obozretnosť všetkých Slovákov a vyzýva verejnosť, aby túto informáciu zdieľala s cieľom predísť ďalším podvodným aktivitám a ochrániť potenciálne obete.
Najúčinnejšou ochranou pred podobnými útokmi zostáva zdravá nedôvera a overovanie informácií z oficiálnych zdrojov. V prípade akýchkoľvek pochybností o pravosti komunikácie je vždy lepšie kontaktovať zákaznícku podporu operátora priamo cez oficiálne telefónne číslo alebo webovú stránku.