- Táto funkcia je súčasťou širšieho balíka bezpečnostných opatrení.
- V niektorých chvíľach by však nemala byť zapnutá.
- V prípade podozrenia vám experti radia vykonať tieto kroky.
Sedem z desiatich používateľov smartfónov tvrdí, že dostali cielenú reklamu na produkt alebo službu, o ktorých sa len rozprávali, ale nikdy ich nevyhľadávali online. Tento znepokojujúci údaj potvrdzuje dlhodobé podozrenia verejnosti – naše telefóny nás skutočne odpočúvajú, píše portál All About Cookies.
Smartfóny, ktoré má väčšina z nás neustále pri sebe, zbierajú hlasové dáta prostredníctvom virtuálnych asistentov. Tie následne využívajú na zobrazovanie personalizovaných reklám. Podobne ako Google sleduje históriu vášho vyhľadávania, zariadenia analyzujú aj vaše hlasové príkazy a konverzácie.
Systém funguje na princípe takzvaných „prebudzovacích slov”. Keď poviete „Hey Siri” alebo „OK Google”, aktivujete hlasového asistenta. Problém je, že telefón pritom zachytáva aj ďalšie časti konverzácie, ktoré následne využíva na vytvorenie vášho spotrebiteľského profilu.
Android a iPhone majú rozdielny prístup. Kým Android reaguje primárne na povel „OK Google”, iPhone so Siri zachádza ešte ďalej. Apple náhodne vyberá časti zaznamenaných rozhovorov na vylepšenie svojich služieb. V roku 2019 dokonca vyšlo najavo, že zmluvní pracovníci spoločnosti mali prístup k oveľa väčšiemu množstvu súkromných konverzácií, než sa predpokladalo.
Hoci je zber dát v digitálnom svete bežnou praxou, odborníci upozorňujú, že by sme nemali rezignovať na ochranu svojho súkromia. Používatelia majú možnosť obmedziť prístup aplikácií k mikrofónu a upraviť nastavenia svojich zariadení tak, aby minimalizovali nežiaduce odpočúvanie.