Máme nový termín kompletného dokončenia diaľnice D1. Koľko si ešte počkáme?

  • Ministerstvo dopravy upresnilo termín, kedy sa má dokončiť diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami.
  • Podľa odhadov by sa to mohlo stihnúť do roku 2030.
  • Veľa bude závisieť od dokončenia tunelov Korbeľka a Havran.
Off topic Kedy bude hotová diaľnica D1?
Kedy bude hotová diaľnica D1? Zdroj: shutterstock.com/Milos Muller/Roman Samborskyi
Okazio PCBitmarkets

Nekonečná stavba na Slovensku menom diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami má nový termín dokončenia. Avšak, stále to môže padnúť na niektorých rozostavaných úsekoch. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.

Počas leta by sa mal rozbehnúť aj tender na úsek D1 Turany –  Hubová, aspoň tak to povedal minister dopravy Jozef Ráž ml. (Smer-SSD).

Diaľnica by mohla byť hotová v roku 2030

Diaľnica by mohla byť hotová v roku 2030. Zdroj: shutterstock.com/DmytroPerov

Tento úsek by mal byť definitívne ukončený v roku 2030. K téme sa vyjadril aj Martin Bakoš, expert na veľké dopravné projekty a konateľ spoločnosti Amberg Engineering Slovakia:

Je to šibeničný termín, ale možné je všetko. Závisieť to bude aj od toho, ako rýchlo sa podarí vysúťažiť zhotoviteľa. Následne bude dôležité, aby si všetci zainteresovaní na stavbe, teda zhotoviteľ, obstarávateľ, projektant, stavebný dozor i ministerstvo dopravy túto myšlienku osvojili a boli pripravení o väčšine vecí rozhodnúť priamo na stavbe.

To znamená, že posledný úsek D1 medzi Bratislavou a Košicami sa bude stavať 6 až 7 rokov, avšak mohlo by sa to teoreticky stihnúť aj za 5 rokov. Veľa bude závisieť od dokončenia tunelov Korbeľka a Havran.

Diaľnica D1

Výstavba diaľnice D1 začala v roku 1972, pričom medzi Bratislavou a Trenčínom sa do roku 1999 formálne jednalo o diaľnicu D61. Trasa diaľnice D1 je dlhá 512 kilometrov a od roku 1999 začína v diaľničnej križovatke Bratislava – Pečňa, kde sa nachádza aj nultý kilometer diaľnice. V zmysle dlhodobých plánov má diaľnica D1 končiť napojením na ukrajinskú diaľnicu M6 v priestore nového hraničného priechodu na štátnej hranici s Ukrajinou, neďaleko obce Záhor.

Trasa diaľnice vedie cez Trnavu, Piešťany, Trenčín, Žilinu, Vrútky, Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Poprad, Levoču, Prešov, Košice, Michalovce a Sobrance.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Problematickým je stále tunel Višňové

Späť
Strana 1/2Ďalej
Catslap PC banerAnycoin mobil banner
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.