- Nemecký reťazec Lidl šokoval zákazníkov novým produktom.
- Mletým mäsom, ktoré obsahuje len 60 % skutočného mäsa.
- Chuť má byť pritom identická s klasickým mäsom.
Lidl predstavil revolučný produkt, ktorý môže zmeniť náš spôsob stravovania. Nemecký diskontný reťazec uviedol na trh „hybridné mäso”, ktoré obsahuje len 60 percent klasického mäsa. Zvyšok tvoria rastlinné bielkoviny. O téme informoval portál Wiadomoscihandlowe.
Lidl testuje nové zloženie mäsa
Lidl v Belgicku oficiálne spustil predaj produktu nazvaného „hybridné mäso”. Ide o mleté mäso, ktoré pozostáva zo 60 percent hovädzieho mäsa a 40 percent rastlinných bielkovín z hrachu.
Cieľom tejto novinky je zníženie negatívneho vplyvu produkcie mäsa na životné prostredie, vrátane emisií CO2, spotreby vody a využívania poľnohospodárskej pôdy.
Nejde pritom o úplne nový experiment. Už v auguste 2024 spoločnosť zaviedla toto riešenie v Holandsku. Tam sa Lidl stal prvým supermarketom pravidelne predávajúcim mleté mäso v tomto pomere.
Chuť má zostať rovnaká
Vývoj produktu trval pomerne dlho, pretože prioritou bolo zachovať chuť podobnú klasickému mäsu.
Vývoj tohto produktu trval pomerne dlho, pretože sme chceli zachovať chuť. Dovolím si tvrdiť, že aj skutoční milovníci mäsa si rozdiel sotva všimnú,” uviedol Sam Van Lier, nákupca zodpovedný za Belgicko a Luxembursko.
Nový návrh nemusí byť len reakciou na ekologické očakávania spotrebiteľov, ale aj na rýchlo rastúce ceny mäsa v Európe.
Pri uvedení tohto produktu na trh sa zdôrazňovalo, že zmes rastlinných bielkovín je až o 33 percent lacnejšia ako štandardné mleté hovädzie mäso. Pre mnohé rodiny to môže byť rozhodujúci faktor pri výbere.
V Holandsku mala byť cena 300-gramového balenia 2,29 eura. Ďalším dôležitým faktorom je znižovanie emisií skleníkových plynov. Podľa údajov Lidl môže zavedenie 40 percent rastlinných bielkovín do mäsa znížiť emisie CO2 až o 37,5 percent.
Lidl plánuje rastlinnú revolúciu do roku 2030
S uvedením produktu na trh si reťazec zadal širší cieľ: zvýšiť podiel predaja rastlinných produktov na 60 percent do roku 2030. Súčasťou tejto stratégie bolo aj trvalé zníženie cien základných rastlinných produktov, ako sú náhrady mäsa a mliečnych výrobkov.
Tento trend potvrdzuje, že supermarkety v Európe sú čoraz viac ochotné testovať nové formáty produktov, ktoré pomáhajú znižovať spotrebu mäsa bez toho, aby ste sa ho museli úplne vzdať.
Kľúčovou otázkou ostáva, ako budú spotrebitelia reagovať na tento typ novinky. Ak sa chuť skutočne nelíši od tradičného mäsa a produkt je lacnejší a ekologickejší, môže to byť recept na úspech na trhu.