- Slovenskí zákazníci majú aktuálne prístup k primárnym službám balíkomatov.
- V rozširovaní tejto siete plánuje obchodný reťazec pokračovať.
Lidl predstavuje prevratnú novinku.. Zdroj: Shutterstock.com/Krzysztof Bubel, Krzysztof Bubel
Nedávny prieskum ukázal, že tri z piatich potravín na pultoch obchodných reťazcov pochádzajú zo zahraničia.
Hoci to priamo nevypovedá o skutočnej podpore slovenských dodávateľov, tento nelichotivý podiel naznačuje, že slovenské potravinárstvo, žiaľ, zaostáva, uvádza v tlačovej správe Lidl.
Minulý rok Lidl zo zahraničia doviezol potraviny v hodnote o dve miliardy eur viac, než spoločnosť exportovala zo Slovenska.
Odhaduje sa, že na to, aby slovenská výroba dobehla zahraničných potravinárov, by bolo potrebných minimálne jedna miliarda eur vo forme investícií. Bez podpory slovenských dodávateľov sa dostupnosť domácich potravín nezlepší, preto je podpora slovenských potravinárov kľúčová.
Spoločnosť Lidl si to uvedomuje a každým rokom posilňuje podporu domácich dodávateľov. Minulý rok zaplatil diskont za slovenské výrobky výrobcom viac ako 600 miliónov eur v nákupných cenách, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 70 miliónov eur.
Nákupné ceny sú uvedené bez DPH a marže predajcu, takže ide o čistú sumu, ktorú dodávatelia dostanú na svoje účty.
Justyna Siekanko, konateľka Lidl Slovenská republika pre rezort nákupu, uviedla:
Spoluprácu so slovenskými dodávateľmi myslíme naozaj vážne. Lidl je stabilný a zodpovedný partner, popri ktorom sa rozvíjajú a rastú aj domáci potravinári. Aby sme vzájomnú spoluprácu prehĺbili, rozhodla som sa navštevovať našich partnerov osobne. S návštevami som začala pred niekoľkými týždňami a musím povedať, že doterajšie stretnutia boli konštruktívne a veľmi obohacujúce.