- Lidl ovláda slovenský trh už 20 rokov.
- Biedronka otvorila prvú predajňu až v marci 2025.
- Poliaci vstúpili na už obsadené územie.
Poľský gigant začína pomaly
Biedronka otvorila svoju prvú predajňu na Slovensku 5. marca 2025 v Miloslavove pri Bratislave. Do konca roka 2026 plánuje prevádzkovať 50 predajní na Slovensku. Pre porovnanie – Lidl už dnes má viac než trojnásobne vyšší počet obchodov.
Zatiaľ čo Biedronka zriadila distribučné centrum vo Voderadoch s 66 zamestnancami, ktoré dokáže obsluhovať až 200 predajní, Lidl má na Slovensku rozvinutú logistickú sieť už 20 rokov.
Príchod Biedronky rozpútal obchodnú vojnu na slovenskom trhu. Kaufland urýchľuje expanziu, Tesco prekročilo 180 predajní a COOP Jednota spustila supermarkety s nepretržitou prevádzkou 24/7. Lidl reaguje dvojito: posilňuje kvalitu produktov s revolučnou technológiou „nedotknutého” mäsa a zároveň masívne expanduje.
Lidl má náskok, Biedronka má plány
Aj keď je Biedronka v Poľsku dominantným hráčom, na Slovensku sa stretáva s už etablovaným konkurentom. Lidl má výhodu dvoch dekád na trhu, rozvinutú sieť dodávateľov a hlboké partnerstvá so slovenskými farmármi.
Poľský diskont bude musieť dokázať, že jeho nízke ceny a skúsenosti z domáceho trhu stačia na to, aby prelomil dominanciu Lidla. Ďalšie mesiace ukážu, či má Biedronka skutočne to, čo potrebuje na úspech na slovenskom trhu.
Víťazmi tejto obchodnej vojny budú nakoniec slovenskí spotrebitelia, ktorí získajú širšiu ponuku, lepšie služby a ešte nižšie ceny.