Lacný poľský reťazec sa snaží uchmatnúť zamestnancov domácim značkám

Novinky Obchodný reťazec zháňa zamestnancov
Obchodný reťazec zháňa zamestnancov. Zdroj: shutterstock.com/Sebastian Furmanek/Karolis Kavolelis
Okazio PCOkazio mobil

Na Slovensku sa snažia v poslednom období expandovať lacné obchodné reťazce zo zahraničia. Ich príchod na náš trh by mal rozvíriť konkurenčné prostredie, čoho výsledkom by mohli byť nižšie ceny tovarov na Slovensku. Zahraničné reťazce však u nás narazili na problém, ktorým je nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, na tému upozornili Aktuality.

Reťazec Action už na Slovensku expanduje

V tomto roku vstúpil na slovenský trh diskontný reťazec Action, ktorý len počas niekoľkých mesiacov u nás otvoril 11 maloobchodných predajní s ultra lacným diskontným tovarom. „Na východnom Slovensku sme počas uplynulých mesiacov otvorili viacero obchodov a som rád, že Slováci si nakupovanie v Action obľúbili. Naším cieľom je na slovenskom trhu ďalej rásť, preto do konca roka otvoríme niekoľko predajní a to hlavne v krajských mestách,” povedal Sławomir Nitek, regionálny riaditeľ Action pre Poľsko, Českú republiku, Slovensko a Rakúsko.

Biedronka vstupuje na slovenský trh

Aktuálne vstupuje na slovenský trh známy poľský reťazec Biedronka, ktorý sa zameriava na predaj lacného potravinového tovaru. Biedronka dosiahla v Poľsku veľký úspech, kde svojim rastúcim podielom na trhu prekonala Tesco.

„Proces spustenia prevádzky v novej krajine je viacstupňový a časovo náročný, takže konkrétne informácie o prvých predajniach možno očakávať najskôr o niekoľko mesiacov,” povedal pre Aktuality šéf z odboru pre komunikáciu a trvalo udržateľný rozvoj Arkadiusz Mierzwa.

Momentálne Biedronka počas svojej prípravnej fázy rozbieha nábor zamestnancov pre slovenský trh. Na sociálnych sieťach uverejnila príspevok, v ktorom Slovákom ponúka plat od 1 200 do 2 500 eur mesačne, v závislosti od pracovnej pozície.

Biedronka hľadá zamestnancov na Slovensku

Biedronka hľadá zamestnancov na Slovensku. Zdroj: facebook.com

Portál Aktuality informoval o tom, že poľská Biedronka sa snaží prilákať skúsených zamestnancov z firiem, ktoré sú na Slovensku dlhodobo zabehnuté. Údajne k nej prestúpilo niekoľko kľúčových pracovníkov zo skupiny Schwarz, do ktorej patria lídri slovenského trhu Lidl a Kaufland. Podľa informácií portálu Aktuality by malo ísť o nákupcov, ktorých pracovná pozícia je v oblasti maloobchodu mimoriadne dôležitá.

Pre čitateľov sme vytvorili Discord komunitu, kde každý deň prispievame s hodnotným obsahom. Pridaj sa cez tento odkaz. Tie najaktuálnejšie novinky sleduj na našom Instagrame a Facebooku.

Na Slovensku je nedostatok pracovnej sily

Na Slovensku už dlhodobo pretrváva problém s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily. O kvalitných ľudí sa tak musia firmy pobiť prostredníctvom mzdových hodnotení, pracovných podmienok, či rôznych benefitov.

Vstup nového veľkého hráča na slovenský trhu môže spôsobiť fluktuáciu pracovníkov práve na tých pozíciách, kde je ich nedostatok.

Medzi potravinovými reťazcami na Slovensku dominuje Lidl, ktorý v roku 2022 prekonal tržbami všetky ostatné siete potravín. Jeho tržby boli vo výške až 1,89 miliardy eur. Druhým najväčším predajcom potravín bolo v minulom roku Tesco s tržbami vo výške 1,6 miliardy eur a za ním nasledoval Kaufland, ktorý utŕžil 1,5 miliardy eur.

Prečítajte si aj: Rabovanie dosiahlo v USA neúnosnú mieru. Obchodníci zatvárajú prevádzky

Wallstreetpepe PC banertxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.