- Baťa zvýšila stratu na 1,45 milióna eur v roku 2024.
- Na Slovensku zostalo už len osem predajní Baťa z pôvodných sedemnástich.
- Silná konkurencia a slabá digitalizácia ohrozujú budúcnosť značky Baťa.
Baťa stojí na križovatke
Ak sa Baťa neprispôsobí meniacim sa nákupným zvyklostiam, môže na slovenskom trhu stratiť pozíciu. Značka síce stále profituje zo svojej tradície, no mladí zákazníci hľadajú inovácie, širší výber a nižšie ceny.
Najbližšie roky rozhodnú o budúcnosti legendárnej značky. Ak firma posilní digitálny marketing, zmodernizuje e-shop a zameria sa na aktuálne módne trendy, môže si svoju pozíciu udržať. No ak bude pokračovať v súčasnom tempe, môže sa stať, že ikonická sieť predajní zo slovenských miest úplne zmizne.

Baťa na Slovensku zatvára predajne. Zdroj: shutterstock.com/Pressmaster, YIUCHEUNG
Lacná zahraničná konkurencia získava trh
Problémy Baťu ešte viac prehlbuje rastúca konkurencia zahraničných predajcov obuvi. Slovenský trh zaplavili globálne značky, ktoré dokážu ponúknuť atraktívny dizajn a nižšie ceny. Najnovším hráčom je poľský predajca WorldBox, ktorý sa zameriava na športovú a mestskú módu.
WorldBox už otvoril predajne v bratislavskom Bory Mall a v Liptovskom Mikuláši. Ďalšia pobočka sa pripravuje v Michalovciach a nové pracovné miesta plánujú vzniknúť aj v Spišskej Novej Vsi, Lučenci, Rimavskej Sobote a Piešťanoch. WorldBox patrí do skupiny Modivo, ktorá na Slovensku prevádzkuje takmer 50 predajní a internetové platformy ako CCC, Modivo či Eobuv.sk.
Tento silný hráč cieli najmä na mladšiu generáciu zákazníkov. Ak bude expanzia pokračovať rovnakým tempom, WorldBox môže čoskoro dosiahnuť rovnaký počet predajní ako Baťa, upozorňujú aktuality.sk.