- Pravidelní používatelia zľavových aplikácií môžu mesačne ušetriť desiatky eur na nákupoch.
- Aplikácie zbierajú údaje o nákupoch, polohe a pohybe medzi jednotlivými obchodmi.
- Akciové ceny často platia len pre konkrétne varianty výrobkov s obmedzeniami.
Ďalším problémom sú často nejasné alebo obmedzené podmienky zliav. Nie je výnimkou, že akciová cena platí len pre konkrétny variant výrobku alebo je limitovaná množstvom či časom.
„Stáva sa, že zákazník príde k pokladni s predstavou zľavy, no tá sa vzťahuje len na určitý druh tovaru. Napriek tomu si produkt často kúpi za plnú cenu, hoci to pôvodne neplánoval,” vysvetľuje Schryr.
Odborníci preto odporúčajú používať zľavové aplikácie uvážlivo. Je dôležité pozorne čítať podmienky zliav a hlavne si uvedomiť, že za výhodné ceny poskytujeme obchodníkom cenné informácie o našom nákupnom správaní. „Každý zákazník by si mal zvážiť, či mu poskytnuté zľavy stoja za stratu súkromia v podobe zdieľania osobných údajov,” uzatvára Schryr.
Multifunkčná peňaženka nedávno skončila
Trend združovania vernostných kariet do jednej aplikácie sa stáva čoraz populárnejším. Používatelia smartfónov už nemusia mať nainštalovaných niekoľko rôznych aplikácií pre každý obchodný reťazec. Namiesto toho môžu využiť univerzálne riešenie, ktoré im umožní mať všetky vernostné karty pohromade.
Významné zmeny na trhu vernostných aplikácií ilustruje prípad populárnej aplikácie Stocard. Táto dlhoročná jednotka medzi aplikáciami na správu vernostných kariet ukončila v roku 2024 svoju samostatnú existenciu. Po akvizícii spoločnosťou Klarna v roku 2022 prešla jej funkcionalita priamo do aplikácie nového majiteľa.
Prechod na komplexnejšie riešenia však prináša aj určité výzvy. Používatelia Stocardu sa musia pripraviť na to, že v aplikácii Klarna nájdu okrem vernostných kariet aj ďalšie funkcie, napríklad možnosť rozloženia platieb na splátky.
Niektorým používateľom môže prekážať, že z jednoduchej aplikácie na vernostné karty prechádzajú do komplexnejšieho finančného nástroja. Problémom môže byť aj nutnosť vytvorenia nového používateľského účtu a zdieľania osobných údajov.