Kým trh s hračkami klesá, LEGO rastie. Tajomstvo úspechu farebných kociek

  • LEGO® dosiahlo rekordný zisk 2,5 miliardy eur a tržby 9,9 miliardy eur.
  • Firma otvorí tento rok 85 nových predajní po celom svete.
  • LEGO® Botanicals pomáha prilákať viac dievčat a žien k značke.
Ekonomika Tajomstvo úspechu farebných kociek
Tajomstvo úspechu farebných kociek. Zdroj: shutterstock.com/Kostikova Natalia
Coinfactory PC banerBitmarkets

Dánska spoločnosť LEGO® opäť dokázala silu svojej značky. V minulom roku dosiahla rekordný prevádzkový zisk 18,7 miliardy dánskych korún (2,5 miliardy eur), čo predstavuje 10-percentný nárast. Tržby vyleteli ešte výraznejšie – o 13 percent na 74,3 miliardy dánskych korún (9,9 miliardy eur). Na základe správy ČTK o tom informuje Forbes.

Tieto čísla vynikajú najmä v kontraste s celkovým trhom s hračkami, ktorý klesol o jedno percento. Lego tak nielen odolalo nepriaznivým trendom, ale výrazne posilnilo svoju pozíciu na úkor konkurencie.

Vlastné obchody a nové cieľové skupiny

Kľúčom k úspechu sa stali vlastné predajne a e-shopy, ktoré zvýšili tržby o 12 percent. Firme sa podarilo zvýšiť trhový podiel takmer všade, kde pôsobí. Podľa jeho slov firma zaznamenala najsilnejší rast v USA a tento trend pokračuje aj v aktuálnom roku.

LEGO® cielene rozširuje svoj sortiment, aby prilákalo nové skupiny zákazníkov. „Naše sady LEGO® Botanicals – kvetinové kytice a rastliny z kociek – sa stali hitom medzi darčekmi a pritiahli viac dospievajúcich dievčat a žien,” vysvetlil Christiansen.

Táto stratégia predstavuje významný posun v marketingu spoločnosti, ktorá tradične oslovovala hlavne chlapcov a mužov.

Ambiciózna expanzia predajní

LEGO® agresívne rozširuje svoju sieť kamenných predajní. Po otvorení 70 nových obchodov v minulom roku plánuje tento rok pridať ďalších približne 85 predajní po celom svete. Táto expanzia zlepší dostupnosť produktov a posilní priamy kontakt so zákazníkmi.

Spoločnosť zároveň investuje do nových výrobných kapacít. Najväčší závod firmy aktuálne funguje v mexickom Monterrey, no LEGO® stavia nové továrne v americkom štáte Virgínia a vo Vietname. „Americkú továreň, ktorá priblíži výrobu miestnym spotrebiteľom, spustíme v roku 2027, zatiaľ čo vietnamský závod začne produkovať už tento rok,” potvrdil Christiansen.

Okrem toho firma rozširuje existujúce továrne v Monterrey, Číne a Maďarsku, aby uspokojila rastúci dopyt po svojich stavebniciach.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Obchodné napätie ich neznepokojuje

Vedenie spoločnosti zostáva pokojné aj napriek hrozbám obchodných vojen. Keď sa reportéri pýtali na možný dopad amerických ciel na tovar z Mexika, Christiansen odpovedal sebavedomým tónom:

Clá mi nespôsobujú bezsenné noci. Nebudeme panikáriť – analyzujeme rôzne scenáre a premýšľame dlhodobo. Nechceme robiť unáhlené kroky, ktoré by mohli ohroziť našu pozitívnu dynamiku.

Tento pokoj pramení z dlhodobej stability spoločnosti a jej schopnosti prispôsobiť sa zmenám. LEGO® založil v roku 1932 Ole Kirk Christiansen a pomenoval ho podľa dánskych slov „leg godt” – „pekne sa hrajte”.

Dánske bohatstvo

Rodina Christiansenovcov dnes patrí k najbohatším v Dánsku a ich firma sa stala najväčším výrobcom hračiek na svete podľa výšky tržieb. Na rozdiel od konkurentov, LEGO® nemá akcie na burze a zostáva plne v rukách rodiny zakladateľa, čo mu umožňuje sústrediť sa na dlhodobé ciele namiesto honby za krátkodobými ziskami.

Rekordné výsledky z minulého roka potvrdzujú úspešnosť tejto stratégie. Farebné plastové kocky z Dánska si naďalej udržiavajú výnimočné miesto v srdciach detí aj dospelých po celom svete.

Okazio PCCoinfactory mobil baner
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.