- LEGO® dosiahlo rekordný zisk 2,5 miliardy eur a tržby 9,9 miliardy eur.
- Firma otvorí tento rok 85 nových predajní po celom svete.
- LEGO® Botanicals pomáha prilákať viac dievčat a žien k značke.
Dánska spoločnosť LEGO® opäť dokázala silu svojej značky. V minulom roku dosiahla rekordný prevádzkový zisk 18,7 miliardy dánskych korún (2,5 miliardy eur), čo predstavuje 10-percentný nárast. Tržby vyleteli ešte výraznejšie – o 13 percent na 74,3 miliardy dánskych korún (9,9 miliardy eur). Na základe správy ČTK o tom informuje Forbes.
Tieto čísla vynikajú najmä v kontraste s celkovým trhom s hračkami, ktorý klesol o jedno percento. Lego tak nielen odolalo nepriaznivým trendom, ale výrazne posilnilo svoju pozíciu na úkor konkurencie.
Kľúčom k úspechu sa stali vlastné predajne a e-shopy, ktoré zvýšili tržby o 12 percent. Firme sa podarilo zvýšiť trhový podiel takmer všade, kde pôsobí. Podľa jeho slov firma zaznamenala najsilnejší rast v USA a tento trend pokračuje aj v aktuálnom roku.
LEGO® cielene rozširuje svoj sortiment, aby prilákalo nové skupiny zákazníkov. „Naše sady LEGO® Botanicals – kvetinové kytice a rastliny z kociek – sa stali hitom medzi darčekmi a pritiahli viac dospievajúcich dievčat a žien,” vysvetlil Christiansen.
Táto stratégia predstavuje významný posun v marketingu spoločnosti, ktorá tradične oslovovala hlavne chlapcov a mužov.
Ambiciózna expanzia predajní
LEGO® agresívne rozširuje svoju sieť kamenných predajní. Po otvorení 70 nových obchodov v minulom roku plánuje tento rok pridať ďalších približne 85 predajní po celom svete. Táto expanzia zlepší dostupnosť produktov a posilní priamy kontakt so zákazníkmi.
Spoločnosť zároveň investuje do nových výrobných kapacít. Najväčší závod firmy aktuálne funguje v mexickom Monterrey, no LEGO® stavia nové továrne v americkom štáte Virgínia a vo Vietname. „Americkú továreň, ktorá priblíži výrobu miestnym spotrebiteľom, spustíme v roku 2027, zatiaľ čo vietnamský závod začne produkovať už tento rok,” potvrdil Christiansen.
Okrem toho firma rozširuje existujúce továrne v Monterrey, Číne a Maďarsku, aby uspokojila rastúci dopyt po svojich stavebniciach.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Obchodné napätie ich neznepokojuje
Vedenie spoločnosti zostáva pokojné aj napriek hrozbám obchodných vojen. Keď sa reportéri pýtali na možný dopad amerických ciel na tovar z Mexika, Christiansen odpovedal sebavedomým tónom:
Clá mi nespôsobujú bezsenné noci. Nebudeme panikáriť – analyzujeme rôzne scenáre a premýšľame dlhodobo. Nechceme robiť unáhlené kroky, ktoré by mohli ohroziť našu pozitívnu dynamiku.
Tento pokoj pramení z dlhodobej stability spoločnosti a jej schopnosti prispôsobiť sa zmenám. LEGO® založil v roku 1932 Ole Kirk Christiansen a pomenoval ho podľa dánskych slov „leg godt” – „pekne sa hrajte”.
Rodina Christiansenovcov dnes patrí k najbohatším v Dánsku a ich firma sa stala najväčším výrobcom hračiek na svete podľa výšky tržieb. Na rozdiel od konkurentov, LEGO® nemá akcie na burze a zostáva plne v rukách rodiny zakladateľa, čo mu umožňuje sústrediť sa na dlhodobé ciele namiesto honby za krátkodobými ziskami.
Rekordné výsledky z minulého roka potvrdzujú úspešnosť tejto stratégie. Farebné plastové kocky z Dánska si naďalej udržiavajú výnimočné miesto v srdciach detí aj dospelých po celom svete.