- Biznis so stravnými lístkami na Slovensku upadá.
- Môže za to zmena legislatívy, ktorá dala zamestnancom možnosť voľby.
- Líder na slovenskom trhu gastrolístkov upadol do straty v hodnote miliónov eur.
Najväčšia spoločnosť, ktorá pôsobí v segmente poskytovania gastrolístkov na Slovensku, upadla do hlbokej straty.
Slováci majú už niekoľko rokov na výber, či si od zamestnávateľa vezmú stravné lístky alebo peniaze v tej istej hodnote. Voľba väčšiny je zrejmá.
Podnikanie so stravnými lístkami tak už na Slovensku neprináša rovnaké zisky ako kedysi. Dôkazom toho sú aktuálne hospodárske výsledky najväčšieho hráča v tomto biznise na Slovensku. O téme informoval magazín Forbes.
Spoločnosť, ktorá predáva gastrolístky, upadla do hlbokej straty
Spoločnosť Up Déjeuner pôsobí na Slovensku už od roku 1996. Roky sme ju poznali pod názvom Chèque Déjeuner a predtým ako Up Slovensko. Firma je samostatne pôsobiacou dcérou francúzskej spoločnosti UP, ktorá podniká v 24 krajinách sveta a vznikla už pre 60-timi rokmi.
Up Déjeunér svojimi neustále sa rozširujúcimi službami zjednodušuje systém stravovania, motivácie a odmeňovania zamestnancov malých i veľkých organizácií na území celého Slovenska. Poskytuje riešenia viac ako 23 000 firemných klientov.
Podľa aktuálnych údajov z Finstatu spoločnosť Up Déjeunér v minulom roku zaznamenala svoju historický najvyššiu stratu.
V roku 2021 bola strata spoločnosti vo výške 2,65 milióna eur, v nasledujúcom roku sa ju firme podarilo úspešne znížiť, avšak rok 2023 ukončil Up Déjeunér so stratou až 4,8 milióna eur, a to aj napriek tomu, že spoločnosť dosiahla tržby na úrovni 20,44 milióna eur.
Magazín Forbes informoval o tom, že spoločnosť upadla do krízy, lebo záväzky firmy sú viac než 12,5-krát vyššie než jej vlastný majetok.
Anna Lašová, šéfka komunikácie a marketingu, pre Forbes uviedla:
Máme dostatok finančných prostriedkov na plnenie svojich finančných záväzkov.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.