Konkurent Tesly „na kolenách”: Autá rozpredáva so zľavou 80 %, o prácu prišlo 500 ľudí

  • Kedysi veľký hráč medzi elektromobilmi čelí krachu.
  • Autá nestoja ani 20 000 dolárov.
Novinky Známej automobilke hrozí bankrot
Známej automobilke hrozí bankrot. Zdroj: shutterstock.com/Ringo Chiu
Okazio PCBitmarkets

Kedysi sa o automobilke Fisker hovorilo ako o vážnom konkurentovi Tesly. Dnes však americký výrobca elektrických áut bojuje o prežitie, informuje rakúsky portál Futurezone.at.

Spoločnosť totiž aktuálne predáva svoje zvyšné zásoby za zlomok pôvodnej ceny. Táto automobilka nielenže nenaplnila svoje investičné plány, ale narobila aj nemalé problémy našim západným susedom v Rakúsku.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Automobilke takmer „odzvonilo”

V marci tohto roku sa podľa informácií portálu začali objavovať prvé signály o finančných problémoch spoločnosti Fisker. V júni podala firma žiadosť o ochranu pred veriteľmi na americkom súde.

Veľké ambície vystriedal krach

Fisker, ktorý kedysi plánoval súperiť s Teslou, teraz čelí bankrotu a snaží sa predať svoje naskladnené automobily za 80% zľavu, aby získal aspoň časť potrebných finančných prostriedkov.

Fisker požiadal súd o povolenie predaja zvyšných vozidiel za zlomok ich pôvodnej ceny, ako informoval portál TechCrunch. Kupcom týchto automobilov sa stala spoločnosť American Leasing, ktorá poskytuje vozidlá pre vodičov Uber a Lyft v New Yorku. Celkovo ide o 3 231 SUV, ktoré sú buď použité, alebo vyžadujú isté opravy.

Súdne dokumenty uvádzajú, že tento predaj prinesie automobilke približne 46 miliónov dolárov. Priemerná cena za jedno auto by údajne vychádzala len 14 000 dolárov – čo je len zlomok pôvodnej ceny 70 000 dolárov. Nové softvérové aktualizácie však nie sú súčasťou tejto dohody.

Fisker

Fisker. Zdroj: shutterstock.com/rblfmr

Neistá budúcnosť

Fisker použije príjmy z predaja áut na vyplatenie zvyšných 179 zamestnancov. Otázkou však zostáva, či spoločnosť prežije konkurzné konanie.

Masové prepúšťanie blízko hraníc SR

Fisker mal veľké plány aj v Európe, konkrétne v Rakúsku, kde plánoval vyrábať 40 000 kusov modelu „Fisker Ocean” v blízkosti mesta Graz. Z týchto plánov sa však podarilo vyrobiť len 10 000 áut v spolupráci s domácim koncernom Magna.

V dôsledku bankrotu musel Fisker v Rakúsku prepustiť 500 zamestnancov a pozastaviť výrobné plány.

Automobilky sa búria proti novému nariadeniu

Nedávno sme vás informovali, že Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) navrhuje nový systém núdzového brzdenia, ktorý má byť povinný vo všetkých vozidlách do roku 2029.

Tento systém má znížiť počet kolízií a zvýšiť bezpečnosť na cestách, pričom umožní automatické brzdenie pri rýchlostiach až do 100 km/h.

Automobilky združené v Aliancii pre automobilové inovácie, vrátane Fordu, General Motors, Toyoty a ďalších, však vyjadrujú obavy. Tvrdia, že súčasné technológie nedokážu spoľahlivo podporiť takýto systém. Navyše varujú, že predčasné brzdenie môže zmiasť ostatných vodičov a spôsobiť reťazové zrážky.

Aliancia tiež upozorňuje, že implementácia tejto technológie môže zvýšiť náklady na výrobu automobilov, čo by mohlo viesť k vyšším cenám pre spotrebiteľov. Navrhujú, aby NHTSA prijal európsky štandard pre systémy núdzového brzdenia, ktoré sú už overené a spoľahlivé.

Napriek tomu od júla 2024 musí byť asistent núdzového brzdenia povinnou výbavou pre novo registrované osobné a ľahké úžitkové vozidlá.

txbtxb
Autor:
Vanessa Massayova
Vanessa Massayova

Pochádza z Bratislavy, kde vyštudovala ruské a východoeurópske štúdiá na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Žurnalistika bola najskôr iba jej hobby, neskôr sa však stala redaktorkou v Startitup. Teraz sa v Kryptomagazíne venuje aktualitám a zaujímavým témam.