Koniec známej tradície? Starbucks na Slovensku mení obľúbený rituál zákazníkov

  • Starbucks balansuje medzi zachovaním charakteristickej identity a potrebou prispôsobiť sa moderným požiadavkám.
  • Nový systém bol počas letných mesiacov implementovaný vo všetkých slovenských pobočkách.
  • Modernizácia však neznamená úplný zánik obľúbenej tradície.
Novinky Starbucks na Slovensku mení obľúbený rituál zákazníkov
Starbucks na Slovensku mení obľúbený rituál zákazníkov. Zdroj: Shutterstock.com/Pavel Mikheyev, Boyloso
BitmarketsOkazio mobil

Starbucks prichádza s výraznými zmenami vo svojej obchodnej stratégii. Nový generálny riaditeľ Brian Niccol predstavil sériu inovácií, ktorých cieľom je zvýšiť návštevnosť kaviarní a posilniť pozíciu značky na trhu.

Portál MarketWatch informuje, že medzi kľúčové zmeny patrí odstránenie príplatkov za rastlinné alternatívy mlieka, obnovenie samostatného kútika s korením a zavedenie keramických šálok pre zákazníkov, ktorí si chcú vychutnať svoje nápoje priamo v kaviarni.

Nižšie tržby

Tieto kroky prichádzajú v období, keď americký trh signalizuje pokles tržieb a nižšiu návštevnosť prevádzok známej kaviarenskej siete. Clark Wolf, uznávaný odborník s viac ako 35-ročnou praxou v oblasti gastronómie, považuje tieto zmeny za nevyhnutné.

„Zrušenie dodatočných poplatkov za rastlinné mlieka je logickým krokom. V súčasnosti ide o štandardnú službu a kaviarne by mali zákazníkom poskytovať možnosť voľby bez ďalších nákladov,” vysvetľuje Wolf.

Odborník zároveň vyzdvihuje snahu spoločnosti o návrat k svojim koreňom. Starbucks sa v poslednom období výrazne orientoval na online predaj, čo podľa Wolfa mohlo negatívne ovplyvniť atmosféru a osobný kontakt v kaviarňach.

„Verní zákazníci nevyhľadávajú len kvalitný nápoj, ale aj jedinečnú atmosféru a príjemný zážitok,” podotýka Wolf.

Štatistiky spoločnosti potvrdzujú rastúci trend v používaní rastlinných alternatív mlieka. Ide o druhú najžiadanejšiu úpravu nápojov, pričom na prvom mieste zostáva extra dávka espressa. Odstránenie príplatkov by mohlo znížiť ceny týchto špecializovaných nápojov až o desatinu, čo by mohlo prilákať nových zákazníkov a uspokojiť tých existujúcich.

SpäťStrana 3/3
Ďalej
txbFreedum fighter mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.