- Starbucks balansuje medzi zachovaním charakteristickej identity a potrebou prispôsobiť sa moderným požiadavkám.
- Nový systém bol počas letných mesiacov implementovaný vo všetkých slovenských pobočkách.
- Modernizácia však neznamená úplný zánik obľúbenej tradície.
Starbucks prichádza s výraznými zmenami vo svojej obchodnej stratégii. Nový generálny riaditeľ Brian Niccol predstavil sériu inovácií, ktorých cieľom je zvýšiť návštevnosť kaviarní a posilniť pozíciu značky na trhu.
Portál MarketWatch informuje, že medzi kľúčové zmeny patrí odstránenie príplatkov za rastlinné alternatívy mlieka, obnovenie samostatného kútika s korením a zavedenie keramických šálok pre zákazníkov, ktorí si chcú vychutnať svoje nápoje priamo v kaviarni.
Tieto kroky prichádzajú v období, keď americký trh signalizuje pokles tržieb a nižšiu návštevnosť prevádzok známej kaviarenskej siete. Clark Wolf, uznávaný odborník s viac ako 35-ročnou praxou v oblasti gastronómie, považuje tieto zmeny za nevyhnutné.
„Zrušenie dodatočných poplatkov za rastlinné mlieka je logickým krokom. V súčasnosti ide o štandardnú službu a kaviarne by mali zákazníkom poskytovať možnosť voľby bez ďalších nákladov,” vysvetľuje Wolf.
Odborník zároveň vyzdvihuje snahu spoločnosti o návrat k svojim koreňom. Starbucks sa v poslednom období výrazne orientoval na online predaj, čo podľa Wolfa mohlo negatívne ovplyvniť atmosféru a osobný kontakt v kaviarňach.
„Verní zákazníci nevyhľadávajú len kvalitný nápoj, ale aj jedinečnú atmosféru a príjemný zážitok,” podotýka Wolf.
Štatistiky spoločnosti potvrdzujú rastúci trend v používaní rastlinných alternatív mlieka. Ide o druhú najžiadanejšiu úpravu nápojov, pričom na prvom mieste zostáva extra dávka espressa. Odstránenie príplatkov by mohlo znížiť ceny týchto špecializovaných nápojov až o desatinu, čo by mohlo prilákať nových zákazníkov a uspokojiť tých existujúcich.