- Klimatizácia v aute je v lete nenahraditeľná.
- Mnoho vodičov ju však používa nesprávne.
- Najskôr je potrebné začať vyvetraním kabíny.
Mnoho vodičov ihneď po nastúpení do rozohriatého auta zapína klimatizáciu na maximum, to je však nesprávne, pretože teplý vzduch v kabíne ostáva. Preto by prvým krokom malo byť vyvetranie interiéru otvorením všetkých dverí, nech ide horúci vzduch smerom von.
V rozohriatom aute totiž môže by teplota aj 70 stupňov Celzia. Tým, že otvoríte dvere, tak sa teploty v interiéri a exteriéri vyrovnajú. Taktiež sa odporúča nechať otvorené okná aj počas prvých sekúnd jazdy.
Ani po týchto úkonoch nie je vhodné pustiť klimatizáciu na maximum, ale teplotu je potrebné znižovať postupne. Rýchle znižovanie teploty má za následok teplotný šok pre telo, čo môže viesť napríklad k prechladnutiu.
Dobrým tipom je aj zapnutie vnútorného okruhu, teda teplý vzduch sa nebude nasávať zvonku a klimatizácia tak bude mať menej práce. To ale urobte až vtedy, keď budete s teplotou vo vnútri už spokojný.
Pozor však na to, aby výduch klimatizácie so studeným vzduchom nesmeroval na vašu tvár. Síce dôjde k dočasnej úľave, ale môže to mať za následok ochrnutie tvárových nervov. To vedie k dlhodobej rehabilitácii.
Teplota medzi vonkajšou a vnútornou teplotou by nemala presiahnuť rozdiel 5 stupňov Celzia. Každý stupeň navyše môže znamenať pre telo teplotný šok. Jeho dôsledky sa môžu dostaviť aj o pár rokov.
Ak by ste chceli zabrániť zapáchajúcemu systéme klimatizácie alebo vytváraniu baktérií, tak je vhodné, aby ste klimatizáciu vypli pár minút pred dorazením do cieľa.
Týmto spôsobom by sa malo zabrániť nielen kondenzovaniu vody, ale práve vytváraniu baktérií, a tým pádom sa eliminuje nepríjemný zápach, ktorý by mohol v blízkej budúcnosti vzniknúť.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.