- Nemecký reťazec sa v poslednom čase úspešne angažuje v implementácii viacerých environmentálnych trendov.
- Ako sa zachovajú ostatné obchodné reťazce?
Pridajú sa aj ostatné reťazce?
Hovorkyňa nemeckého reťazca neuviedla presný dôvod, prečo sa rozhodli uskutočniť túto zmenu vo svojom sortimente. Drahovský však interpretuje ich krok ako snahu optimalizovať a zjednodušiť sortiment v hypermarketoch. Zákazníci majú podľa neho schopnosť rýchlo sa prispôsobiť novým možnostiam, ktoré im obchod ponúka.
Podľa portálu Aktuality.sk je momentálne Kaufland jediným reťazcom, ktorý obmedzil predaj tabakových výrobkov. Ostatné reťazce, ako napríklad Billa či Terno a ďalšie, uviedli, že momentálne nemajú v pláne zrušiť ani inak obmedzovať predaj týchto výrobkov. Podobne sa vyjadril aj Lidl, ktorý spolu s Kauflandom patrí pod nemeckú spoločnosť Schwarz Gruppe.
Biedronka testuje novinku
Podľa portálu Wiadomości Handlowe táto novinka ovplyvní zákazníkov, ktorí si v obchode kupujú tabakové výrobky. Doteraz ich mohli zakúpiť len pri pokladnici, kde ich obsluhoval fyzický zamestnanec. Počet neoznačených skriniek, ktoré obsahujú cigarety a ďalšie tabakové výrobky, sa však momentálne zvyšuje.
V prípade alkoholu to bolo doposiaľ jednoduchšie, pretože zákazníci si ho mohli vybrať sami. Stačila im len autorizácia veku od zamestnanca obchodu, a to aj pri samoobslužných pokladniciach. Na rozdiel od toho, tabakový tovar bol dostupný len tam, kde bol prítomný zamestnanec prevádzky.
Portál informuje, že platné zákony zakazujú predaj cigariet prostredníctvom bezobslužných systémov (podľa Zákona o ochrane zdravia pred následkami užívania tabaku a tabakových výrobkov). Biedronka však vyvinula systém, ktorý by mal spĺňať požiadavky zákona a zároveň uľahčiť nákup týchto výrobkov.