Kaufland priniesol ticho do predajní. Odborníci hovoria o prínose

  • Kaufland už rok ponúka zákazníkom každodennú Tichú hodinku.
  • Ticho pomáha znižovať stres a zlepšuje koncentráciu pri nakupovaní.
  • Zákazníci aj odborníci oceňujú pokojnejšie prostredie v predajniach Kauflandu.
Ekonomika Kaufland priniesol ticho do predajní
Kaufland priniesol ticho do predajní. Zdroj: shutterstock.com/Cristi Croitoru, Dragana Gordic
WSP PCInvestuj do ťažby mobil

Pokojnú hodinku zaviedlo aj Tesco

Aj obchodný reťazec Tesco rozšíril služby pre svojich zákazníkov.

Ešte v apríli tohto roka zaviedol Pokojnú hodinku a tiež spustil Online tlmočníka, ktorý je pomocou pre nepočujúcich. Ide o novinky, ktorých cieľom je uľahčiť nákupy a vytvoriť príjemnejšie prostredie pre všetkých.

Týmto krokom chce Tesco vyjsť v ústrety ľuďom, ktorí citlivo reagujú na hluk a silné svetlo. Každý pondelok od 12.00 do 13.00 hod. v hypermarketoch a supermarketoch zníži hlasitosť hudby, stlmí osvetlenie a obmedzí ruch pokladníc.

Pomoc aj pre zamestnancov

Podľa Miroslavy Rychtárechovej, personálnej riaditeľky Tesca na Slovensku, ide o krok, ktorý má uľahčiť nákupy ľuďom s odlišnosťami, ale aj rodinám s deťmi či seniorom. „Chceme, aby sa u nás cítil vítaný každý. Pokojná hodinka ponúkne oddych od zbytočných podnetov nielen zákazníkom, ale aj kolegom a kolegyniam,” dodala.

Citliví ľudia môžu v hlučnom prostredí zažívať stres, úzkosť alebo fyzické nepohodlie. Jednoduché úpravy počas Pokojnej hodinky preto dokážu výrazne uľahčiť nákup a zlepšiť celkový zážitok.

Nová služba pre nepočujúcich

Tesco zároveň spustilo službu Online tlmočník. Nepočujúci zákazníci ju nájdu v hypermarketoch s pultom služieb zákazníkom každý pracovný deň medzi 8.00 a 16.00 hod.

Stačí, ak si pri vstupe alebo pri zákazníckom pulte naskenujú QR kód a cez mobilnú aplikáciu sa prepoja s tlmočníkom posunkového jazyka. Tlmočník sprostredkuje rozhovor medzi zákazníkom a zamestnancom a odstráni tak komunikačné bariéry.

„Tesco sa stáva prvým predajcom, ktorý myslí aj na komunikačné potreby nepočujúcich. Už si nemusia hľadať sprievodcu, aby si vybavili reklamáciu alebo otázky pri nákupe. Online tlmočník im poskytuje väčšiu slobodu a prístup k službám,” povedal Robert Šarina, výkonný riaditeľ OZ Centrum bezbariérovej komunikácie.

Obchod ako inkluzívne miesto

Tesco dlhodobo zdôrazňuje, že chce tvoriť priateľské prostredie pre všetkých. Pokojná hodinka prináša ticho a pokoj tým, ktorí hluk vnímajú citlivejšie. Online tlmočník dáva nepočujúcim väčšiu istotu pri nákupoch.

Obe iniciatívy posilňujú záväzok reťazca budovať inkluzívne a dostupné prostredie.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
txbKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.