- Kaufland sa opäť posúva vpred a do konca roka 2024 chce pridať do každej predajne novinku.
- Túto novinku ocenia mnohí zákazníci, no hlavne pomôže životnému prostrediu.
Reťazec podporuje jazdu na zeleno, a tak chce svojich zákazníkov motivovať, aby sa pri ceste na nákupy spoliehali na udržateľnú dopravu. Vďaka spolupráci so spoločnosťou ZSE Drive pribudnú pri každej z jeho predajní po celom Slovensku nabíjacie stanice pre elektromobily.
Klimatická zmena, ktorá ovplyvňuje celý svet, sa pre planétu aj ľudstvo stáva čoraz väčšou hrozbou. Jej negatívne dopady sa Kaufland snaží zmierňovať v rámci svojej stratégie na ochranu klímy a zavádza konkrétne opatrenia, ktorými chce do roku 2030 znížiť emisie z vlastnej prevádzkovej činnosti až o 80 % v porovnaní s rokom 2019.
„Sú to odvážne ciele, ale v časoch, keď sa ochrana klímy stáva nevyhnutnosťou, chceme ísť príkladom, a tak staviame udržateľné budovy, modernizujeme vlastné sklady či predajne, kde využívame 100 % zelenú energiu a zároveň rozširujeme spoluprácu s domácimi výrobcami, čím sa snažíme znižovať CO2 v dodávateľskom reťazci,” hovorí Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Pre obchodný reťazec je štandardom nielen využívanie zelenej elektriny získanej z obnoviteľných zdrojov, ale tiež úsporné LED svietidlá či rekuperácia odpadového tepla priemyselného chladenia, z ktorej pochádza až 80 % energie potrebnej na vykurovanie. Nové predajne sú vybavené fotovoltickým systémom, ktorý dokáže vyrobiť až 20 % elektrickej energie potrebnej na prevádzku budovy.
K udržateľnejšiemu správaniu chce motivovať aj svojich zákazníkov, a to prostredníctvom podpory elektromobility. Podľa údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) v porovnaní s ostatnými krajinami Európskej únie Slovensko výrazne zaostáva vo využívaní novoregistrovaných elektromobilov a v rebríčku za rok 2023 sa umiestnilo na poslednom mieste.
Tento typ áut u nás tvoril v celkovej registrácii nových vozidiel podiel iba 1,7 %, pričom lídrom rebríčka je Švédsko s 38 % predaných vozidiel a napríklad susedné Rakúsko dosiahlo hranicu 18 %. Kaufland si uvedomuje, že jedným z dôležitých faktorov, ktoré význame pomáhajú zvyšovať elektromobilitu, je potrebná infraštruktúra a výstavba nových nabíjacích staníc.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Unikátne spojenie prinesie zákazníkom reťazca ďalšie nabíjacie stanice
„Elektromobilita patrí medzi základné formy udržateľnej dopravy a jej podpora je spôsob, ako chrániť životné prostredie a zlepšovať životné podmienky generácií, ktoré prídu po nás,” pokračuje generálny riaditeľ Sven Reinhard.
Preto sme spojili sily so spoločnosťou ZSE Drive, ktorá od 1. júla 2024 preberá prevádzku nad všetkými nabíjacími stanicami pre elektromobily pri našich predajniach a zároveň plánuje inštalovať nové, ktoré do konca roka vyrastú pri každej prevádzke Kauflandu. Počas nákupov, ktoré zákazníci u nás vybavia rýchlo a pohodlne, si tak pred predajňou môžu nechať dobiť svoj elektromobil.
Spotrebitelia, ktorí využívajú takýto udržateľný spôsob dopravy, budú pri „tankovaní” na parkoviskách obchodného reťazca aj naďalej využívať zelenú energiu, na 100 % vyrobenú z obnoviteľných zdrojov.
Elektromobilitu, ako aj možnosť priblížiť ju čo najväčšiemu množstvu zákazníkov, považuje ZSE Drive za svoje poslanie. Pravidelne prináša riešenia, ktoré vedú k ekologickej a udržateľnej budúcnosti, preto využil možnosť realizovať aj unikátny projekt v spojení s obchodným reťazcom.
„Sme hrdí, že môžeme spolupracovať so spoločnosťou Kaufland, ktorá je jedným z lídrov na trhu maloobchodných reťazcov so strategickými lokalitami naprieč Slovenskom. Vnímame to ako dôležitý krok k naplneniu našich cieľov, ktorým je rozšírenie infraštruktúry nabíjacích staníc pre elektromobily. Veríme, že dlhodobá spolupráca prinesie posilnenie výhod pre zákazníkov oboch spoločností a zároveň podporí ekologický prístup,” hovorí Tomáš Benkovič, Property Acquisition Manager, ZSE Drive.
Pre Kaufland, ktorý si je vedomý svojej zodpovednosti za ochranu klímy, je podpora elektromobility ďalším krokom k tomu, ako sa správať v súlade s princípmi trvalej udržateľnosti a viesť k tomu aj svojich zákazníkov.