Masívny nárast cenovej hladiny na Slovensku spôsobil výrazné zmeny v nákupnom správaní spotrebiteľov. Slováci kupujú len to, čo je nevyhnutné a zároveň sa naháňajú za čo najnižšími cenami. Škrtanie v nákupných zoznamoch spôsobilo extrémny pokles tržieb viacerým firmám. Výnimkou nie je ani taký veľký obchodný gigant, akým je Tesco. Jeho dcérska spoločnosť už zápasí so stratami, na tému upozornil portál Aktuality.
Inflácia dosiahla na Slovensku v septembri úroveň 8,2 %. Síce jej miera v posledných mesiacoch klesá, aj naďalej dosahuje príliš vysokú úroveň. Slováci sa tak musia v nákupoch poriadne obmedzovať. V našom nedávnom článku sme vás informovali o tom, že štvrtine Slovákov výdavky na potraviny pohltia až 40 % z ich príjmu. Druhou najvýraznejšou položkou, ktorá trápi naše peňaženky sú vysoké náklady na bývanie a energie.
Tesco dosahuje straty v oblasti predaja textilu
Nízke príjmy v kombinácií s vysokými životnými nákladmi spôsobili to, že Slováci nakupujú len tie najnevyhnutnejšie tovary a služby. To sa podpísalo na tržbách a ziskoch takmer všetkých firiem na Slovensku.
Tesco, významný hráč, ktorý je so svojou sieťou supermarketov aktuálne dvojkou na slovenskom trhu, má finančné ťažkosti v oblasti predaja textilného tovaru. Tesco International Clothing Brand, ktorá je na našom trhu od roku 2006, dosiahla v minulom roku stratu vo výške 12 000 eur.
„Súčasná ekonomická situácia je poznamenaná predovšetkým dôsledkami vojny na Ukrajine, ktorá sa začala 24. februára 2022, vrátane súvisiacich sankcií voči Rusku, narušenými dodávateľským reťazcami, energetickou krízou, neistotou na komoditných a finančných trhoch. V neposlednom rade negatívnym trendom kľúčových makroekonomických ukazovateľov s dopadom na podnikanie ako sú miera inflácie, rast úrokových sadzieb, volatilita menových kurzov a ďalšie,” uvádza Tesco International Clothing Brand vo svojej výročnej správe.
Predaju textilného tovaru sa na Slovensku nedarí najmä kvôli vysokej inflácií, ktorá domácnostiam vyprázdnila vrecká. Spotrebitelia sa v súčasnosti zameriavajú na nákup ultralacných tovarov a preto u nás masívne expandujú lacné obchodné reťazce.
Mária Zerzanová PR manažérka Tesco Stores SR pre Kryptomagazín k tejto téme uviedla, že „Tesco Stores je s predajom oblečenia na Slovenskom trhu spokojné a vidíme spokojnosť aj u našich zákazníkov, čo nám okrem predajov potvrdzuje aj prieskum trhu, napríklad víťazstvo značky F&F v kategórii oblečenie Najdôveryhodnejšie značky za rok 2022.
Z dôvodu efektívneho nakupovania existuje aj spoločnosť Tesco International Clothing Brand (TICB), ktorá je súčasťou skupiny Tesco PLC . Jej hlavným cieľom je zabezpečovať nákup, distribúciu a predaj textilného a priemyselného tovaru primárne pre ďalšie dcérske spoločnosti v rámci skupiny Tesco PLC, primárne pre slovenský, maďarský a český trh. TICB teda zabezpečuje efektívny nákup a predaj tak, aby Tesco v jednotlivých krajinách mohlo poskytnúť čo najlepšiu ponuku oblečenia či iného spotrebného tovaru za najlepšie ceny v obchodoch Tesco. Predaj oblečenia koncovým zákazníkom zabezpečuje teda už Tesco Stores.”
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Slováci zmenili nákupné správanie
Zmeny v nákupnom správaní Slovákov len pred nedávnom pochovali aj známu teleshopingovú firmu Studio Moderna, ktorá v minulom roku dosiahla stratu vo výške až 2,98 miliónov eur a musela vyhlásiť konkurz. Slováci si tak už nekúpia rokmi overené produkty značiek Top shop, Dormeo či Delimano.
Finančná situácia Slovákov je kritická. Ako sme vás informovali, až 16,5 % Slovákov bolo v roku 2022 v ohrození chudoby. Celkovo ňou na Slovensku trpí 888 000 obyvateľov. Podľa prieskumu až tri štvrtiny spotrebiteľov na Slovensku každý mesiac minú celý svoj príjem alebo dokonca siahajú aj na úspory. Tento fakt sa automatický premieta do ziskov firiem, ktoré momentálne prežívajú ťažké časy.
Prečítajte si aj: Obľúbená sieť predajní chystá veľké zmeny. Slováci sa môžu tešiť na nové služby