Jazda s dojazdovým rezervným kolesom má svoje pravidlá. Väčšina vodičov ich nepozná

  • Jazda s dojazdovým rezervným kolesom má isté obmedzenia.
  • Napríklad, maximálna rýchlosť by nemala presiahnuť 80 km/h.
  • S náročnejšími poveternostnými podmienkami sa táto rýchlosť znižuje.
Off topic Pozor na jazdu s rezervným kolesom
Pozor na jazdu s rezervným kolesom. Zdroj: shutterstock.com/guys_who_shoot/Antonio Guillem
Coinfactory PC banerSnorter mobil

S rezervnými kolesami sa v moderných autách stretávame čoraz menej. Avšak, v núdzových situáciách sa môže rozhodne hodiť. Pozor však na určité pravidlá. O téme informoval portál Auto Trendy.

Rezervné kolesá nachádzame hlavne v starších autách, v tých moderných sa stretávame len s lepiacou sadou na pneumatiky, čo je taktiež užitočné, a hlavne to zaberie menej miesta ako celé koleso.

Avšak, v prípade vážneho defektu, keď je pneumatika zničená alebo má na sebe výrazný rez, nám už lepiaca sada určite nepomôže, a na rad prichádza odťahová služba.

Rezervné koleso nenájdete ani v hybridoch a elektromobiloch, pretože tie majú v spodnej časti kufra batérie a na rezervné koleso jednoducho nemajú dostatok miesta.

Nie je však rezervné koleso ako rezervné koleso. V minulosti sa do áut dávali plnohodnotné pneumatiky, teda mali plnú veľkosť a kedykoľvek sa dali vymeniť za koleso na vozidle. Boli 1:1 s tým, čo ste mali aktuálne na vozidle z výroby.

Jazda s rezervným kolesom má svoje pravidlá

Jazda s rezervným kolesom má svoje pravidlá. Zdroj: shutterstock.com/New Africa

Neskôr však prišli dojazdové kolesá s cieľom znížiť samotnú hmotnosť vozidla, čo ďalej viedlo k úspore paliva pri jazdení. Začal sa tak používať len jeden typ kolesa s rovnakým diskom, typom a rozmerom. To výrazne znížilo náklady automobiliek.

Majiteľ auta zostal taktiež spokojný, že tam stále má nejaké rezervné koleso, avšak s týmto krokom prišli aj určité obmedzenia jazdy s takýmto komponentom.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Bitcoin hyper PCKvakomat mobil
Autor:
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.

Najčítanejšie články

1

Valorizácia dôchodkov bude vyššia ako sme čakali: Odborník odhalil presné sumy pre rok 2026

2

Vláda chystá ďalšiu konsolidáciu. Toto sa stane s dôchodkami

3

Slovensko zasiahne krutá konsolidácia: Vláda potrebuje miliardy, hrozí zdraženie všetkého

4

Top 5 altcoinov, ktoré môžu stúpnuť v septembri 2025

5

Nový zákon začne platiť už čoskoro. Tisíce Slovákov prídu o svoje dávky

PR články

ETF na Ethereum generujú 10-krát väčší prílev ako bitcoinové produkty

PR články  | 1. septembra 2025

PR článok spoločnosti BITmarkets. Ethereum ETF sa stávajú cieľom rastúceho záujmu investorov, pričom spotové fondy pritiahli v posledných piatich obchodných dňoch viac než desaťnásobok kapitálu oproti bitcoinovým ETF.

Ethereum začína dominovať trhu

Takmer 95 % všetkých Bitcoinov sa už vyťažilo. Čo to pre investorov znamená?

PR články  | 28. augusta 2025

Celková zásoba Bitcoinu je pevne ohraničená na 21 miliónov BTC, vďaka čomu sa táto kryptomena stala vyhľadávaným uchovávateľom hodnoty.

Doteraz sa vyťažilo už takmer 20 miliónov BTC

Ethereum dosiahlo po štyroch rokoch nové cenové maximum a blíži sa k hranici 5 000 dolárov

PR články  | 25. augusta 2025

Ethereum zaznamenalo v piatok poobede prudký cenový rast, ktorý nakoniec vyústil vo víkendovú rally a nové historické maximum vo výške 4 953,73 dolára.

Po 4 rokoch Ethereum prekonal maximum