Vodiči, pozor. Jedna z najviac frekventovaných slovenských ciest bude uzavretá

  • Cesta popod Hrad Strečno bude čeliť viacerým dopravným obmedzeniam.
  • Cestári tam budú nasadzovať kovové siete a budovať betónové zábrany.
  • Súčasťou skúšky bude aj zámerné zhadzovanie skál na cestu.
Ekonomika Cestu popod Strečno uzavrú
Cestu popod Strečno uzavrú. Zdroj: shutterstock.com/Dziurek/Lamar Belina
BitmarketsBitmarkets

Táto správa slovenských vodičov rozhodne nepoteší. Vyťažená cesta popod hrad Strečno spájajúca mestá Martin a Žilinu bude na nejaký čas úplne uzavretá. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.

Konkrétne bude táto trasa s obmedzeniami od 8. marca od 20:00 hod. do soboty 9. marca do 17:00 hod. Práce však budú pokračovať aj nasledujúci deň od zhruba 8:00 hod. do 14:00 hod.

Cestári totiž budú na svah nasadzovať kovové siete a budovať betónové zábrany. Robia to preto, aby predišli situácii s pádom skál na cestu, ktorá je navyše poriadne vyťažená, keďže na tomto úseku zatiaľ neexistuje diaľničné spojenie, aj keď minister Jozef Ráž ml. (Smer-SSD) chce výstavbu diaľnice značne urýchliť.

Dopravné obmedzenia sa dotknú aj zníženia maximálnej rýchlosti, konkrétne na hodnotu 30 km/h. Súčasťou prác bude aj skúška, kedy budú horolezci zámerne zhadzovať skaly na cestu a skúšať tým, či nové opatrenia fungujú podľa predstáv.

Počas tejto skúšky dôjde, bohužiaľ, aj k úplnému zastaveniu premávky práve pod hradom Strečno. Zatiaľ nevieme, dokedy táto situácia potrvá. Vieme len to, že v pondelok, 11. marca, zasadne krízový štáb, ktorý rozhodne o ďalšom postupe.

Horolezci budú na cestu uvoľňovať skaly

Horolezci budú na cestu uvoľňovať skaly. Zdroj: shutterstock.com/mairu10

Touto úpravou však práce na tejto frekventovanej ceste stále nekončia. V pláne je hlavne inžiniersko-geologický prieskum. Taktiež sa plánuje aj nasadenie dynamických sietí, bariér a opatrení stabilizujúcich celý svah.

Cestári tak robia všetko preto, aby sa už neopakovala situácia, kedy na cestu popadali zo svahu skaly, čím ohrozili nielen autá, ale aj samotných motoristov prechádzajúcich priamo popod hrad Strečno.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Čaká sa aj na uzávierku diaľnice

Vonkajší obchvat Bratislavy totiž mešká aj oproti posledným plánom. Ten tvrdil, že problémová križovatka bude hotová do konca roka 2025, najnovšie informácie zase hovoria, že sa výstavba o niekoľko mesiacov omešká.

Narušenie výstavby spôsobil najmä archeologický výskum. Pôvodné informácie hovorili, že by mal byť ukončený už v apríli, no bohužiaľ nestalo sa tak.

Stále sa nepodarilo zbúrať bývalé štátne hydinárne, pričom to malo byť hotové už minulé leto. Rovnaký problém je aj s mostom, ktorý má byť zbúraný. Avšak tam sa počíta aj s krátkodobou uzávierkou diaľnice.

Aj keď križovatka D1 a D4 má od svojho dokončenia ešte pomerne ďaleko, aj napriek tomu sa kvôli nej vodiči dočkajú nejakých cestných obmedzení. Čakať ich môžu koncom tohto roka.

Na druhej strane, Národná diaľničná spoločnosť zavedie obchádzkové trasy, ale aj úsekové merania rýchlosti na nich, takže rýchlo sa ísť neoplatí. Takýmto vodičom totiž môžu nabehnúť automatické pokuty.

Prečítajte si aj: Známa križovatka D1 a D4 stále mešká. Jej výstavbu už prebrala poľská firma

Okazio PCOkazio mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.