- Call centrum Finančnej správy bude 31. marca 2025 fungovať až do polnoci.
- Počas prvých dvoch marcových týždňov vybavili konzultanti vyše 5 500 dopytov k daniam.
- Finančná správa predlžuje úradné hodiny call centra od 24. marca 2025.
Finančná správa odporúča daňovníkom, aby si pre rýchlejšie vybavenie pripravili všetky potrebné doklady a konkrétne otázky. Zároveň pripomína, že mnohé informácie sú dostupné aj na oficiálnej webovej stránke, kde môžu nájsť odpovede na najčastejšie otázky bez čakania na telefonické spojenie.
„Naším cieľom je pomôcť všetkým daňovníkom splniť si svoje povinnosti včas a správne,” uzatvára Finančná správa.
Otázky vyvoláva transakčná daň
Nová transakčná daň, ktorá začne platiť už o dva týždne, vyvoláva medzi podnikateľmi čoraz väčšie množstvo otázok a nejasností. Podnikatelia sa so svojimi problémami obracajú najmä na banky, ktoré majú zabezpečovať technickú stránku výberu dane. Bankoví poradcovia im však nemôžu pomôcť – zákon im zakazuje poskytovať daňové poradenstvo.
„Počet volajúcich na našu infolinku stúpol o viac ako 100 percent,” uvádza Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne. Táto situácia trvá už takmer dva týždne a banka očakáva ešte väčší nápor volajúcich až do konca marca.
Podnikatelia najčastejšie riešia otázky typu: „Podliehajú transakčnej dani aj dividendy či výplata, ktoré si posielam z mojej eseročky na osobný účet?” alebo „Budem platiť daň, ak posielam peniaze z podnikateľského účtu na spoločný účet s manželkou?” Mnohí sa dokonca pýtajú na základnú otázku – či vôbec musia transakčnú daň platiť.
Hlavným problémom zostáva, že banky nemôžu poskytovať daňové poradenstvo. „Zákon nám to jednoducho neumožňuje,” zdôrazňuje hovorkyňa banky. Poradcovia preto musia klientov s daňovými otázkami odkazovať na daňových poradcov alebo priamo na Finančnú správu SR.