- Slováci milujú dobré jedlo, v obľube majú i rýchle občerstvenie.
- Udomácnené etablované značky však čakajú ťažšie časy.
- Na trh mieri niekoľko silných konkurentov, ktorých v zahraničí priam zbožňujú.
Zatiaľ nepotvrdený velikán
Americký reťazec rýchleho občerstvenia Popeyes, charakteristický špeciálnym kuracím mäsom marinovaným v originálnej zmesi korení z Louisiany, otvoril svoju prvú pobočku v Prahe.
Prvé dni fungovania boli priam senzačné, niektorí zákazníci čakali na otvorenie až 20 hodín. Popeyes sa vyznačuje predovšetkým 12-hodinovou marináciou kuracieho mäsa, čo zákazníkom poskytuje výnimočnú chuť.
Popeyes sa tak stal veľkým konkurentom pre už etablované fastfoody ako McDonald’s alebo KFC. V Česku pritom neplánuje zostať len pri jednej prevádzke; už teraz sú známe plány na ďalšie pobočky. Nová pobočka by mala vzniknúť v priebehu tohto roka napríklad v Brne.
Popeyes vstúpil aj na poľský trh, avšak expanzia na Slovensko sa zatiaľ vraj neplánuje. Podľa vyjadrenia Marka Blaževiča, brand presidenta Popeyes pre strednú a východnú Európu, sa značka momentálne sústredí najmä na rozvoj v týchto dvoch krajinách, a teda v Poľsku a Česku.
Konkurencia pre Starbucks
Na Slovensko prichádza rumunský kaviarenský reťazec s názvom 5 to go, ktorý sa preslávil predovšetkým svojimi nízkymi cenami. V Rumunsku prevádzkuje napokon viac ako 500 pobočiek.
Spoločnosť má ambiciózne plány rozšíriť svoju sieť aj k nám. Na Slovensku plánuje do roku 2028 otvoriť až 50 nových kaviarní. Prvá pobočka by mala byť otvorená v Bratislave už v prvej polovici roku 2024.
„Po komplexnej analýze trhu a spotrebiteľského správania sme presvedčení, že značka 5 to go bude na Slovensku veľmi dobre prijatá. Chceme k nám prilákať, a aj udržať si spotrebiteľov z miestnych komunít, pričom sa zameriavame na chuť, kvalitu, rozmanitosť, férovosť, cenu a uvoľnenú atmosféru našich kaviarní,” uviedol spoluzakladateľ značky Lucian Bădilă.
Hlavnou prednosťou reťazca je ponuka kvalitnej kávy za nízke ceny. Cena jedného kávového nápoja začína totiž už na jednom eure. Tento prístup by mohol byť príťažlivý pre miestnych zákazníkov, ktorí ocenia férové ceny a kvalitnú kávu.
5 to go by mohol na slovenskom trhu predstavovať silnú konkurenciu pre etablované značky, medzi ktoré patrí napríklad obľúbený Starbucks.