- Český výrobca tvrdil, že krachuje a prosil zákazníkov o pomoc.
- Teraz čelí obvineniam, že použil nekalé praktiky.
Hneď nasledujúci deň sa však ukázalo, že firme žiadny bankrot nehrozí, len potrebuje viac objednávok, čo spoločnosť potvrdila aj v príspevku na sociálnej sieti.
Nekalé praktiky a podvod
Zákerný ťah na zákazníkov spustil lavínu kritiky. Celá verejnosť hovorí o nekalých praktikách marketingovej kampane a dokonca aj o podvode.
Právnik Jakub Svoboda z advokátskej kancelárie Arzinger & Partneři potvrdil pre český portál Novinky, že išlo jednoznačne o protiprávne konanie.
Podľa môjho názoru obchodné oznámenie o hroziacom úpadku, ktoré Brašnářství Tlustý komunikovalo verejne smerom k svojim zákazníkom, napĺňa znaky klamlivého konania, ktoré je podľa zákona o ochrane spotrebiteľa považované za nekalú obchodnú praktiku, pretože mohlo viesť spotrebiteľa k rozhodnutiu ohľadom kúpy na základe nepravdivej informácie.
Ikonická značka, ktorej výrobky sa vyznačujú vysokou kvalitou použila pomerne zvláštnu kampaň. Mnohí zákazníci na sociálnych sieťach zúria a tvrdia, že svoje objednávky kvôli nechutnému klamstvu zrušia.
Čas ukáže, či extrémny prílev objednávok firme skutočne pomôže, alebo práve naopak, navždy pošramotí dobré meno značky.