- Automobilka Volkswagen v Nemecku čelí kríze.
- Zatiaľ sa to neodzrkadlilo na slovenskom závode.
- To sa ale môže do budúcna zmeniť.
Výhodu majú drahšie modely
Je to spôsobené aj tým, že na Slovensku sa vo fabrikách zostavujú drahšie a luxusnejšie modely, po ktorých je stále enormný dopyt. Hovoríme hlavne o segmente SUV, ktorému sa dlhodobo darí vo všetkých aspektoch. Konkrétne ide o modely Porsche Cayenne a VW Touareg.
Zatiaľ to vyzerá tak, že by v prípade automobiliek na Slovensku nemal nastať negatívny zvrat. Veľa však závisí práve od toho, aké autá sa budú u nás montovať. Ak to budú naďalej drahšie SUV, všetko by malo byť v poriadku. To však teraz nemôže nikto garantovať.
Slovensko a jeho vládni predstavitelia by si mali taktiež pripraviť body, ktorými môžu do budúcna presviedčať investorov, že práve tu sa im oplatí investovať. Konkurencia nespí a v tomto nemôžeme byť ľahostajní. Rozhodne tomu nepomôže vyššie DPH a nová transakčná daň.
Volkswagen je nemecká automobilka sídliaca vo Wolfsburgu. Je členom koncernu Volkswagen, jedného z najväčších svetových automobilových koncernov. Názov v preklade znamená ľudové vozidlo. Na Slovensku pôsobí ako Volkswagen Slovakia.
Vedenie firmy v súčasnej dobe tvorí dozorná rada a výkonný výbor. Dozornú radu tvorí 20 predsedov jednotlivých odborov vo firme. Predsedom predstavenstva bol od 13. apríla 2018 Dr. Herbert Diess. Od 1. júla 2022 je predsedom Thomas Schäfer, bývalý CEO, Škoda Auto. Výkonný výbor má 5 členov.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.