Elektromobil už za pár desiatok eur mesačne? Riešením je „sociálny lízing”

  • Dohoda francúzskej vlády a koncernu Stellantis priniesla tzv. sociálny lízing
  • Tento spôsob umožní Francúzom dosiahnuť na elektromobil za niekoľko desiatok eur mesačne
Novinky Elektromobil nemusí vyjsť draho
Elektromobil nemusí vyjsť draho. Zdroj: shutterstock.com/megaflopp
Wallstreetpepe PC banerCatslap ICO mobil baner

Dohoda francúzskej vlády a koncernu Stellantis priniesla tzv. sociálny lízing. Tento spôsob umožní Francúzom dosiahnuť na elektromobil za niekoľko desiatok eur mesačne.

Konkrétne ide o 54 alebo 89 eur v závislosti od značky, ktorú si klient vyberie. Sociálny lízing by mal podľa zámerov prispieť k predaju niekoľkých desiatok tisíc vozidiel.

Sociálny lízing

Pôvodné plány boli odlišné. Splátka mala dosiahnuť 100 eur, čo sa však podarilo podstatným spôsobom znížiť. Sociálny lízing tak lepšie plní svoju úlohu, a tou je pomôcť aj nízkopríjmovým rodinám a jednotlivcom zabezpečiť si elektromobil za podmienok, ktoré ich sociálna situácia nevylučuje.

Sociálny lízing pozostáva vlastne z viacerých nástrojov. Okrem bežného rozdelenia ceny vozidla na splátky, teda lízingu, pripája aj formu dotácie. Dotovaná je cena vozidla pre spotrebiteľov, čo znamená zníženie ceny, od ktorej sa odvíjajú splátky. To umožnilo dosiahnutie takejto priaznivej ceny.

Na tieto snahy reagujú aj ďalšie automobilky, čo podstatným spôsobom znižuje ceny a ponúka výhodné splátky. Aktuálne sa dostali približne na hranicu 40 eur mesačne, čo už môžeme nazvať ako dostupné pre široké vrstvy obyvateľov.

Nový nástroj tak umožní rozvoj elektromobility. Koncern Stellantis spolupracuje s francúzskou vládou na tomto rozvoji a zverejnil všetky dostupné elektromobily, ktoré sú zaradené do tohto systému.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Rozvoj elektromobility

Teslamagazín zverejnil aj zoznam konkrétnych modelov od viacerých automobiliek, ktoré sú dostupné v rámci sociálneho lízingu. Sú to:

  • Fiat 500 – 89 €/mes.,
  • Opel Corsa Electric – 94 €/mes.,
  • Peugeot e-208 – 99 €/mes.,
  • Opel Mokka Electric – 119 €/mes.,
  • Citroen e-C4 – 129 €/mes.,
  • Jeep Avenger – 149 €/mes. a
  • Peugeot e-2008 – 149 €/mes.

Zoznam automobilov je dostatočne pestrý na to, aby si mohli spotrebitelia vybrať. Francúzsko je prvou krajinou Európy, kde sa sociálny lízing realizuje. Ide však o celoeurópsky zámer, ako podporiť elektromobily vyrábané na starom kontinente.

Prostredníctvom ekologických noriem sa podarilo vynechať z tejto schémy čínske elektroautá, pri ktorých existuje podozrenie z nedovolenej dotácie zo strany čínskej vlády. Tým získavajú neoprávnenú výhodu.

Emisné posudzovanie okrem zhromažďovania údajov o produkcii CO2 pri výrobe zohľadňuje aj emisie týkajúce sa dopravy automobilov do Európy. To vlastne znemožňuje čínskym výrobkom vstup do tejto schémy pomoci.

Európska únia si tak chráni svoj rozvinutý automobilový priemysel, od ktorého sú krajiny závislé. Práve ten je pre Európu charakteristický a je ťahúňom jej ekonomiky. Automobilky tvoria podstatnú časť produkovaného HDP krajín, zamestnávajú desiatky tisíc ľudí a pod. Ich podpora zo strany únie je teda pochopiteľná.

Sociálny lízing sa dá chápať ako reakcia Európy na súčasné problémy automobilového priemyslu. Problémy však nezaznamenávajú len európski producenti automobilov, ale napríklad aj globálne pôsobiaca Tesla. Do veľkej miery je ich problémom konkurencia z Číny. Čínske automobily konkurujú európskym už nie len cenou, ale postupne aj v kvalitatívnych aspektoch. 

Mohlo by Vás zaujať: Čínska automobilka vybabrala s dovoznými clami. Postaví závod priamo v Európe

txbKvakomat mobil
Autor:
Marek Rodák
Marek Rodák

Vyštudoval filozofiu a históriu. Počas svojho profesionálneho života skúsil viacero pozícií, od marketingu, cez učiteľa, asistenta až po zastupujúceho riaditeľa školy. Vo voľnom čase sa venuje kryptomenám. Píše od roku 2011.