- Slovenský online priestor zažíva dramatické zmeny.
- Znepokojujúci je napríklad výrazný pokles zákazníckej základne známej značky.
- Bez výrazného zlepšenia finančných výsledkov bude budúcnosť značky na slovenskom trhu naďalej neistá.
Slovenský online priestor zažíva dramatické zmeny. Expanzia zahraničných internetových trhovísk spôsobuje výrazné navýšenie cien digitálnej reklamy, čo významne komplikuje situáciu domácim e-shopom. Podľa najnovšej správy spoločnosti Upgates vzrástla priemerná cena za jeden klik v druhom štvrťroku 2024 o pätinu. V júni na to upozornil portál Teraz.sk.
Za prudkým nárastom cien stojí agresívna marketingová stratégia ázijských online trhovísk.
„Sumy investované platformami ako Temu, Trendyol či Shein do reklamy dosahujú astronomické hodnoty. Tento trend najviac ohrozuje malé e-shopy, ktoré nemajú dostatok zdrojov na konkurencieschopnú propagáciu,” upozorňuje Michal Benatzky, marketingový manažér Upgates.
Situácia je vážna aj v susednej Českej republike, kde ceny za klik stúpli o 17 percent. Analytici však upozorňujú, že slovenský trh reaguje na cenové výkyvy citlivejšie.