Dovolenka s chorvátskym šarmom. Nová značka odhalí najlepších hostiteľov

  • Chorvátsko predstavilo značku "Váš hostiteľ" pre kvalitné súkromné ubytovanie.
  • Značku získajú hostitelia spĺňajúci kritériá autentickosti, kvality služieb a ekologického prístupu.
  • Platnosť značky je trojročná a vyžaduje opätovné schválenie pre udržanie štandardu.
Ekonomika Dovolenka s chorvátskym šarmom
Dovolenka s chorvátskym šarmom. Zdroj: shutterstock.com/DaLiu
Bitcoin hyper PCCoinfactory mobil baner

Chorvátsko prichádza s novinkou v oblasti cestovného ruchu – predstavilo nový systém označovania pre domácich poskytovateľov súkromného ubytovania.

Minister cestovného ruchu a športu Tonči Glavina spolu s riaditeľom Chorvátskeho turistického združenia Kristjanom Staničićom uviedli značku „Váš hostiteľ”, známej aj pod anglickým názvom „Local host”. Cieľom tejto iniciatívy je zvýrazniť ponuku autentického a kvalitného ubytovania v súkromí, ktoré sa vyznačuje typickou chorvátskou pohostinnosťou a poskytuje návštevníkom špecifický turistický zážitok.

Kto má nárok na značku?

Značku môžu získať všetci, ktorí majú postavenie hostiteľa podľa platnej legislatívy a zároveň spĺňajú určené podmienky. Medzi hlavné kritériá patria autentickosť ponuky, úroveň poskytovaných služieb, environmentálna uvedomelosť, ako aj kvalita a dostupnosť informácií pre hostí.

 

„Rodinné ubytovanie je stálicou chorvátskeho cestovného ruchu, predstavuje autentický kontakt turistu s destináciou a odlišuje nás od iných krajín. Práve značka ‚Váš hostiteľ‘ poukazuje na túto výnimočnosť a zároveň poskytuje dodatočnú podporu pre všetkých úprimných a zapálených hostiteľov – doma i v zahraničí. Rozvoj tohto typu ubytovania nás zároveň posúva bližšie k cieľu – udržateľnému turizmu, ktorý zohľadňuje potreby miestnych obyvateľov aj návštevníkov,” uviedol minister Glavina.

Samotné získanie značky je pomerne jednoduché – hostitelia vyplnia elektronický formulár sebahodnotenia prostredníctvom systému eVisitor. Tí, ktorí spĺňajú stanovené požiadavky, získajú fyzickú plaketu, ktorú si umiestnia pri vstupe do ubytovacieho zariadenia, a zároveň digitálnu verziu značky, ktorú môžu využiť v rámci svojej online komunikácie.

92 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Propagácia súkromného ubytovania

„Ide o prvý systematický prístup k propagácii súkromného ubytovania, čo je dôležité najmä preto, že práve v tejto oblasti má Chorvátsko najväčšiu kapacitu. Naším cieľom je odlíšiť hostiteľov, ktorí svoju prácu vykonávajú so zanietením a dôrazom na kvalitu, od tých, ktorí prenajímajú bežne. Celý proces bude prebiehať v dvoch etapách. Prvá etapa sa sústredí na motivovanie čo najväčšieho počtu hostiteľov, aby sa zapojili do projektu. Preto týmto vyzývame všetkých poskytovateľov súkromného ubytovania, ktorí spĺňajú kritériá, aby o značku požiadali. Druhá fáza sa zameria na dôslednú propagáciu značky na zahraničných trhoch, aby sa stala synonymom kvality a dôveryhodnosti,” uviedol riaditeľ Staničić.

Zároveň podotkol, že platnosť značky je trojročná, pričom pred jej uplynutím budú musieť hostitelia prejsť opätovným sebahodnotením a schvaľovacím procesom, aby sa udržal vysoký štandard značky.

„Značka ‚Váš hostiteľ‘ predstavuje zásadný krok k lepšiemu zviditeľneniu kvalitného súkromného ubytovania, ktoré je dlhodobo jedným z hlavných pilierov chorvátskej turistiky. Veríme, že aj na českom a slovenskom trhu osloví cestovateľov, ktorí preferujú osobný prístup, autenticitu a úprimnú pohostinnosť – hodnoty, ktoré táto značka reprezentuje,” doplnil Miodrag Mlačić, riaditeľ Chorvátskeho turistického združenia pre Českú republiku a Slovensko.

Poskytovatelia ubytovania, ktorí sa stanú držiteľmi značky, získajú výhodu vyššej viditeľnosti v konkurencii súkromných prenajímateľov. Zároveň budú atraktívnejší pre hostí, ktorí hľadajú autentické a pohostinné prostredie. Vďaka jednotnej vizuálnej identite označenia budú zapojení aj do špeciálnych marketingových kampaní Chorvátskeho turistického združenia na zahraničných trhoch a v rámci rezervačných platforiem.

Značka je koncipovaná ako ocenenie pre hostiteľov, ktorí ku svojim hosťom pristupujú osobne, s dôrazom na kvalitu služieb a autentickosť chorvátskeho zážitku.

Kvakomat PC bannertxb

Najčítanejšie články

1

Valorizácia dôchodkov bude vyššia ako sme čakali: Odborník odhalil presné sumy pre rok 2026

2

Peniaze navyše bez driny: 10 tipov, ktoré vám potichu prinesú 2 000 € ročne

3

Orange vydal dôležitý oznam: Všetci zákazníci musia okamžite spozornieť

4

Robert Kiyosaki: Prichádza najväčší krach moderných dejín

5

3 daňové triky, ktoré musia poznať držitelia kryptomien

PR články

Takmer 95 % všetkých Bitcoinov sa už vyťažilo. Čo to pre investorov znamená?

PR články  | 28. augusta 2025

Celková zásoba Bitcoinu je pevne ohraničená na 21 miliónov BTC, vďaka čomu sa táto kryptomena stala vyhľadávaným uchovávateľom hodnoty.

Doteraz sa vyťažilo už takmer 20 miliónov BTC

Ethereum dosiahlo po štyroch rokoch nové cenové maximum a blíži sa k hranici 5 000 dolárov

PR články  | 25. augusta 2025

Ethereum zaznamenalo v piatok poobede prudký cenový rast, ktorý nakoniec vyústil vo víkendovú rally a nové historické maximum vo výške 4 953,73 dolára.

Po 4 rokoch Ethereum prekonal maximum

Historický rast Etherea: Prečo investori presúvajú kapitál z Bitcoinu

PR články  | 25. augusta 2025

PR článok spoločnosti BITmarkets. Ethereum je opäť v centre pozornosti investorov, keď jeho cena dosiahla nové historické maximum nad 4 950 dolárov.

Ethereum na historickom vrchole