Dovolenka s chorvátskym šarmom. Nová značka odhalí najlepších hostiteľov

  • Chorvátsko predstavilo značku "Váš hostiteľ" pre kvalitné súkromné ubytovanie.
  • Značku získajú hostitelia spĺňajúci kritériá autentickosti, kvality služieb a ekologického prístupu.
  • Platnosť značky je trojročná a vyžaduje opätovné schválenie pre udržanie štandardu.
Ekonomika Dovolenka s chorvátskym šarmom
Dovolenka s chorvátskym šarmom. Zdroj: shutterstock.com/DaLiu
Bitmarketstxb

Chorvátsko prichádza s novinkou v oblasti cestovného ruchu – predstavilo nový systém označovania pre domácich poskytovateľov súkromného ubytovania.

Minister cestovného ruchu a športu Tonči Glavina spolu s riaditeľom Chorvátskeho turistického združenia Kristjanom Staničićom uviedli značku „Váš hostiteľ”, známej aj pod anglickým názvom „Local host”. Cieľom tejto iniciatívy je zvýrazniť ponuku autentického a kvalitného ubytovania v súkromí, ktoré sa vyznačuje typickou chorvátskou pohostinnosťou a poskytuje návštevníkom špecifický turistický zážitok.

Kto má nárok na značku?

Značku môžu získať všetci, ktorí majú postavenie hostiteľa podľa platnej legislatívy a zároveň spĺňajú určené podmienky. Medzi hlavné kritériá patria autentickosť ponuky, úroveň poskytovaných služieb, environmentálna uvedomelosť, ako aj kvalita a dostupnosť informácií pre hostí.

 

„Rodinné ubytovanie je stálicou chorvátskeho cestovného ruchu, predstavuje autentický kontakt turistu s destináciou a odlišuje nás od iných krajín. Práve značka ‚Váš hostiteľ‘ poukazuje na túto výnimočnosť a zároveň poskytuje dodatočnú podporu pre všetkých úprimných a zapálených hostiteľov – doma i v zahraničí. Rozvoj tohto typu ubytovania nás zároveň posúva bližšie k cieľu – udržateľnému turizmu, ktorý zohľadňuje potreby miestnych obyvateľov aj návštevníkov,” uviedol minister Glavina.

Samotné získanie značky je pomerne jednoduché – hostitelia vyplnia elektronický formulár sebahodnotenia prostredníctvom systému eVisitor. Tí, ktorí spĺňajú stanovené požiadavky, získajú fyzickú plaketu, ktorú si umiestnia pri vstupe do ubytovacieho zariadenia, a zároveň digitálnu verziu značky, ktorú môžu využiť v rámci svojej online komunikácie.

92 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Propagácia súkromného ubytovania

„Ide o prvý systematický prístup k propagácii súkromného ubytovania, čo je dôležité najmä preto, že práve v tejto oblasti má Chorvátsko najväčšiu kapacitu. Naším cieľom je odlíšiť hostiteľov, ktorí svoju prácu vykonávajú so zanietením a dôrazom na kvalitu, od tých, ktorí prenajímajú bežne. Celý proces bude prebiehať v dvoch etapách. Prvá etapa sa sústredí na motivovanie čo najväčšieho počtu hostiteľov, aby sa zapojili do projektu. Preto týmto vyzývame všetkých poskytovateľov súkromného ubytovania, ktorí spĺňajú kritériá, aby o značku požiadali. Druhá fáza sa zameria na dôslednú propagáciu značky na zahraničných trhoch, aby sa stala synonymom kvality a dôveryhodnosti,” uviedol riaditeľ Staničić.

Zároveň podotkol, že platnosť značky je trojročná, pričom pred jej uplynutím budú musieť hostitelia prejsť opätovným sebahodnotením a schvaľovacím procesom, aby sa udržal vysoký štandard značky.

„Značka ‚Váš hostiteľ‘ predstavuje zásadný krok k lepšiemu zviditeľneniu kvalitného súkromného ubytovania, ktoré je dlhodobo jedným z hlavných pilierov chorvátskej turistiky. Veríme, že aj na českom a slovenskom trhu osloví cestovateľov, ktorí preferujú osobný prístup, autenticitu a úprimnú pohostinnosť – hodnoty, ktoré táto značka reprezentuje,” doplnil Miodrag Mlačić, riaditeľ Chorvátskeho turistického združenia pre Českú republiku a Slovensko.

Poskytovatelia ubytovania, ktorí sa stanú držiteľmi značky, získajú výhodu vyššej viditeľnosti v konkurencii súkromných prenajímateľov. Zároveň budú atraktívnejší pre hostí, ktorí hľadajú autentické a pohostinné prostredie. Vďaka jednotnej vizuálnej identite označenia budú zapojení aj do špeciálnych marketingových kampaní Chorvátskeho turistického združenia na zahraničných trhoch a v rámci rezervačných platforiem.

Značka je koncipovaná ako ocenenie pre hostiteľov, ktorí ku svojim hosťom pristupujú osobne, s dôrazom na kvalitu služieb a autentickosť chorvátskeho zážitku.

txbKvakomat mobil