- Až 28 % zamestnancov by chcelo kratšie dochádzanie do práce.
- Slováci a Česi stratia dochádzaním ročne priemerne 200 hodín.
- Každý piaty zamestnanec míňa na dopravu vyše 100 eur mesačne.
Dlhé presuny do práce oberajú zamestnancov o čas, peniaze aj energiu. Blízkosť pracoviska sa preto stáva čoraz dôležitejším kritériom pri výbere zamestnania. Pre firmy je to šanca získať lojálnych ľudí zo svojho regiónu.
Ako uvádza portál Alma Career, pandémia zmenila priority mnohých Slovákov. Kým v minulosti sa ľudia zmierili s dlhým cestovaním, dnes kladú väčší dôraz na rovnováhu medzi prácou a súkromím.
Podľa JobsIndexu 28 % zamestnancov by ocenilo kratšie dochádzanie. Až 7 % ľudí, ktorí za posledný rok zmenili zamestnanie, uviedlo ako dôvod lepšiu dostupnosť nového miesta.
Možnosť pracovať z domu síce existuje, no iba tretina zamestnancov má home office aspoň raz týždenne. Pre väčšinu zostáva jediným riešením nájsť prácu, ku ktorej sa dostanú rýchlo a bez dlhých presunov.
Denné presuny znamenajú nielen únavu, ale aj citeľnú finančnú záťaž. Tretina zamestnancov dáva mesačne na dopravu 21 až 50 eur, pätina dokonca vyše 100 eur. V prepočte na čas Slováci a Česi ročne stratia cestovaním priemerne 200 hodín – čas, ktorý by mohli venovať rodine alebo oddychu.
Problémom je aj samotná dĺžka cesty. Ak presiahne 45 minút, väčšina ľudí ju považuje za neúnosnú, bez ohľadu na to, či cestujú autom alebo verejnou dopravou.
Dochádzanie dnes vnímajú zamestnanci aj cez optiku ekológie. Menej ciest do práce znamená nižšiu uhlíkovú stopu. Kratšie presuny tak prispievajú nielen k osobnej pohode, ale aj k udržateľnosti, ktorú firmy čoraz viac komunikujú v rámci ESG stratégií.

Nechajte peniaze pracovať za vás.
Investujte a premeňte svoje obavy na príležitosť.