Do roka a do dňa? Sága najdlhšie tunela na Slovensku sa možno dočká šťastného konca

  • Minister dopravy Jozef Ráž ml. (Smer-SSD) trvá na skoršom dokončení tunela Višňové.
  • Hľadá tak spoločnú reč so zhotovujúcou spoločnosťou.
  • Pôvodný plán odhaduje dokončenie tunela v apríli 2025.
Ekonomika Výstavba tunela by sa mala urýchliť
Výstavba tunela by sa mala urýchliť. Zdroj: shutterstock.com/Peter Gudella/APChanel
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Dokončenie diaľničného obchvatu mesta Žilina stojí a padá na tuneli Višňové. Jeho stavba trvá neprimerane dlho, ale s tým chce niečo spraviť minister dopravy. O téme informoval portál oPeniazoch.

Minister dopravy Jozef Ráž ml. (Smer-SSD) na poslednom výjazdovom rokovaní v Humennom povedal, že výstavba tunela Višňové by sa mala urýchliť. Stav je alarmujúci aj kvôli maximálne vyťaženej ceste popod hrad Strečno.

Rokujeme so spoločnosťou, ktorá zhotovuje tunel Višňové, aby sme urýchlili dobu výstavby. Zatiaľ to vyzerá, že nájdeme spoločnú reč. Samozrejme, bude to niečo stáť, ale situácia pod Strečnom je taká významná, v negatívnom zmysle, že hľadáme riešenia.

Pôvodné informácie hovorili, že tunel bude uvedený do skúšobnej prevádzky v apríli 2025. Práce však budú pokračovať aj potom. Prvé autá by mohli prejsť cez hotový tunel až koncom roka 2025. Jeho dĺžka bude okolo 7 kilometrov, čo znamená, že bude najdlhším tunelom na území Slovenska.

Tunel Višňové má odbremeniť cestu pod Strečnom

Tunel Višňové má odbremeniť cestu pod Strečnom. Zdroj: shutterstock.com/Peter Gudella

Tunel mal byť pôvodne hotový v minulom roku, no nestalo sa tak. Autá tak stále musia jazdiť cez už spomínané nehodové Strečno. Meškanie mali údajne spôsobiť opravy po predošlom talianskom zhotovovateľovi.

Tunel Višňové

Tunel Višňové je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Jeho výstavba začala ešte v roku 1998, kedy na základný kameň poklopal vtedajší premiér Vladimír Mečiar. O 4 roky neskôr došlo k prerazeniu prieskumnej štôlne.

Prečítajte si aj: Vieme, kedy sa dokončí jedna z najviac očakávaných križovatiek. Práce na nej obmedzia D1

Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.