Digitálna revolúcia v nákupných košíkoch. Billa mení pravidlá hry

  • Skúsenosti zo Slovenska môžu poslúžiť ako pozitívny príklad pre české predajne.
  • Modernizácia priniesla aj viditeľnú zmenu vzhľadu predajní.
  • Komu táto zmena pomôže?
Novinky Billa mení pravidlá hry
Billa mení pravidlá hry. Zdroj: Shutterstock.com/Sergiy Palamarchuk, ViDI Studio
Okazio PCBitmarkets

Obchodný reťazec Billa prichádza s významnou zmenou, ktorá ovplyvní nakupovanie v stovkách predajní. Tradičné papierové cenovky, na ktoré boli zákazníci zvyknutí desaťročia, postupne nahradia moderné digitálne displeje.

Tento krok nasleduje po úspešnej implementácii v slovenských predajniach a predstavuje ďalší významný míľnik v digitalizácii maloobchodu. Informuje o tom český portál TV Nova.

Pomoc aj pre zákazníkov

Ide o zmenu, ktorá prináša množstvo výhod nielen pre zákazníkov, ale aj pre životné prostredie,” vysvetľuje hovorkyňa spoločnosti Billa Dana Bratánková. „Zákazníci získajú istotu, že cena zobrazená na digitálnej cenovke bude vždy zodpovedať cene účtovanej na pokladni. Týmto krokom prakticky eliminujeme prípadné nezrovnalosti, ktoré sa mohli vyskytnúť pri manuálnom preceňovaní.

Environmentálny dopad tejto zmeny je pozoruhodný. Podľa údajov spoločnosti jedna predajňa spotrebovala ročne približne 215 000 listov papiera formátu A4 len na cenovky. Pri takmer 300 prevádzkach to predstavovalo astronomických 60 miliónov papierových hárkov ročne.

Prechodom na digitálne cenovky výrazne znižujeme našu environmentálnu stopu,” dodáva Bratánková.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Billa myslí aj na svojich zamestnancov

Nový systém prináša aj významné zefektívnenie práce. Zmena cien, ktorá v minulosti vyžadovala hodiny manuálnej práce zamestnancov, sa teraz realizuje jediným kliknutím. Aktualizácia sa automaticky prejaví vo všetkých predajniach súčasne, čo zabezpečuje konzistenciu cien naprieč celou sieťou.

Digitálne cenovky ponúkajú aj rozšírené možnosti informovania zákazníkov. Okrem základnej ceny môžu zobrazovať dodatočné informácie o produkte, výpredajové akcie či QR kódy. „Zákazníci si môžu prostredníctvom QR kódu jednoducho načítať detailné informácie o výrobku priamo do svojho smartfónu,” vysvetľuje hovorkyňa.

Tento technologický pokrok nie je v maloobchodnom sektore ojedinelý. Podobné riešenia už úspešne implementovali aj ďalšie významné reťazce ako Albert, Lidl, Penny či Kaufland. Trend digitalizácie tak postupne mení tvár moderného maloobchodu a prináša efektívnejšie a ekologickejšie riešenia.

Na Slovensku sa projekt uchytil

Späť
Strana 1/2Ďalej
Memex PC bannertxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.