- Skúsenosti zo Slovenska môžu poslúžiť ako pozitívny príklad pre české predajne.
- Modernizácia priniesla aj viditeľnú zmenu vzhľadu predajní.
- Komu táto zmena pomôže?
Obchodný reťazec Billa prichádza s významnou zmenou, ktorá ovplyvní nakupovanie v stovkách predajní. Tradičné papierové cenovky, na ktoré boli zákazníci zvyknutí desaťročia, postupne nahradia moderné digitálne displeje.
Tento krok nasleduje po úspešnej implementácii v slovenských predajniach a predstavuje ďalší významný míľnik v digitalizácii maloobchodu. Informuje o tom český portál TV Nova.
„Ide o zmenu, ktorá prináša množstvo výhod nielen pre zákazníkov, ale aj pre životné prostredie,” vysvetľuje hovorkyňa spoločnosti Billa Dana Bratánková. „Zákazníci získajú istotu, že cena zobrazená na digitálnej cenovke bude vždy zodpovedať cene účtovanej na pokladni. Týmto krokom prakticky eliminujeme prípadné nezrovnalosti, ktoré sa mohli vyskytnúť pri manuálnom preceňovaní.”
Environmentálny dopad tejto zmeny je pozoruhodný. Podľa údajov spoločnosti jedna predajňa spotrebovala ročne približne 215 000 listov papiera formátu A4 len na cenovky. Pri takmer 300 prevádzkach to predstavovalo astronomických 60 miliónov papierových hárkov ročne.
„Prechodom na digitálne cenovky výrazne znižujeme našu environmentálnu stopu,” dodáva Bratánková.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Billa myslí aj na svojich zamestnancov
Nový systém prináša aj významné zefektívnenie práce. Zmena cien, ktorá v minulosti vyžadovala hodiny manuálnej práce zamestnancov, sa teraz realizuje jediným kliknutím. Aktualizácia sa automaticky prejaví vo všetkých predajniach súčasne, čo zabezpečuje konzistenciu cien naprieč celou sieťou.
Digitálne cenovky ponúkajú aj rozšírené možnosti informovania zákazníkov. Okrem základnej ceny môžu zobrazovať dodatočné informácie o produkte, výpredajové akcie či QR kódy. „Zákazníci si môžu prostredníctvom QR kódu jednoducho načítať detailné informácie o výrobku priamo do svojho smartfónu,” vysvetľuje hovorkyňa.
Tento technologický pokrok nie je v maloobchodnom sektore ojedinelý. Podobné riešenia už úspešne implementovali aj ďalšie významné reťazce ako Albert, Lidl, Penny či Kaufland. Trend digitalizácie tak postupne mení tvár moderného maloobchodu a prináša efektívnejšie a ekologickejšie riešenia.