- Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ohlásila spustenie diaľničného privádzača.
- Avšak, chýba tam diaľnica D3.
- Privádzač aspoň odľahčí dopravu smerujúcu do Českej republiky.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa podelila o úspech, že spustila nový diaľničný privádzač na úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. To je síce fajn, ale chýba tu to podstatné – diaľnica. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.
Navyše, výstavba meškala, pretože sa muselo zrealizovať veľké množstvo preložiek inžinierskych sietí a vodného zdroja, s čím sa pôvodne pri tomto projekte nepočítalo.
Výstavba diaľničného privádzača bola financovaná z európskych zdrojov, predstavovala sumu 19,3 milióna eur. Jeho dĺžka je takmer 1,4 kilometra, pričom sa tu nachádzajú štyri mosty, štyri križovatky a 600 metrov protihlukových stien.
Avšak nie je to až také čierne, ako by sa mohlo zdať. Tento diaľničný privádzač ocenia najmä obyvatelia Žilinského kraja, špeciálne z regiónu Kysúc. Tento úsek využije denne približne 9-tisíc vozidiel.
Začiatok privádzača začína na ceste I/11 a pokračuje pre budúcu diaľnicu D3. Jej výhodou je napojenie na cestu smerujúcu do Českej republiky, ktorou denne prejde viac ako 30-tisíc vozidiel.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
To znamená, že doprava sa v tomto úseku odľahčí, pretože križovatka v Radoli bola významným kritickým bodom. Pokiaľ by tu tento privádzač nebol, vyššie spomínaná križovatka by mohla skolabovať.
Dobrou správou však je to, že na diaľnicu D3 na Kysuciach sa nezabudlo a všetko smeruje k začatiu výstavby. S ňou by sa malo začať najneskôr v budúcom roku, pričom stavba by mala byť hotová pred rokom 2030.
Len pre predstavu, na Kysuciach chýbajú tri diaľničné úseky. Začiatok výstavby dvoch úsekov, konkrétne Brodno – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica, by mal byť v septembri 2025, pričom s ukončením sa počíta v roku 2029. Tretí úsek by sa mal dokonca začať stavať už v marci 2025 s ukončením do októbra 2029.