- COOP Jednota ohúrila Slovákov automatizovanými predajňami.
- Za rok ich reťazec otvoril desať a v pláne sú ďalšie.
- Slováci si nový spôsob nakupovania užívajú.
Zodpovednosť zákazníkov prekračuje očakávania
Zaujímavým pozorovaním je disciplinovanosť a zodpovednosť zákazníkov.
„Jeden pán dokonca rozbil pri pokladni fľašky s pivom, zaplatil ich a do predajne sa vrátil s handrou a vedrom – zašpinenú podlahu sám poumýval,” uviedol Igor Jagelek z COOP Jednota Námestovo.
Bezpečnosť zabezpečuje moderná technológia – umelá inteligencia a kamerový systém monitorujú celý proces nakupovania a v prípade problémov môžu zákazníci kontaktovať dohľadové centrum.
COOP Jednota má veľkú konkurenčnú výhodu
V súčasnosti má zákaznícku kartu viac ako 1 milión zákazníkov. Reťazec vytvára pracovné miesta pre 14 000 zamestnancov. V roku 2023 dosiahli spotrebné družstvá prevádzkujúce predajne COOP Jednoty celkový maloobchodný obrat vo výške 1,957 miliardy eur.
Za inováciu v predaji získala spoločnosť COOP Jednota víťazstvo v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024, kategória Inovátor v obchode. Konkurenčné reťazce ako Tesco, Kaufland, Lidl či Billa počas sviatkov úplne zatvárajú svoje predajne. No, zákazníci si môžu aj v prikázané sviatky nakúpiť v bezobslužných potravinách Coop 24/7.
Najväčšia maloobchodná sieť dokázala, že inovácie môžu fungovať aj na Slovensku. Automatizované predajne 24/7 sa stali skutočnou revolúciou, ktorá zmenila spôsob nakupovania na Slovensku. S plánmi na rozširovanie siete môžeme očakávať, že tento trend bude pokračovať. Možno inšpiruje aj konkurenčné reťazce k podobným krokom.