- Na Slovensku nie je výnimkou vishingový podvod.
- Jeho cieľom je získať osobné informácie.
- Podvodníci pri vishingu využívajú sociálne inžinierstvo.
Aké sú konkrétne taktiky podvodníkov?
Najčastejšou situáciou pri vishingovom útoku je téma kompromitovaného bankového účtu. Podvodník vám zavolá s tým, že vášmu bankovému účtu hrozí kybernetický útok, a že máte svoje peniaze previesť na bezpečnejší účet alebo mu povedať prihlasovacie údaje a banka to vyrieši za vás.
Najlepším riešením v tejto situácii je hovor položiť a okamžite kontaktovať svoju banku. Skutočná banka nikdy takto nežiada vaše prihlasovacie údaje, takže na toto si dávajte pozor.
Podvodníci občas zvolia aj zastrašovanie, napríklad vo forme nezaplatených dlhov a vysokých pokút. Môže to byť mätúce pre niekoho, kto skutočne dlhy má, ale aj tak si treba vopred všetko preveriť.
Podvodníci sa však v krajných situáciách vydávajú aj za rodinných príslušníkov, ktorí majú nejaký problém. Tieto útoky však cielia viac na seniorov, ktorí sú dôverčivejší, navyše o tomto druhu podvodu nemusia mať povedomie.
Netreba však ničomu takému naletieť a hlavne nezdieľať osobné informácie cez mobilný hovor. Spozornieť by ste mali najmä vtedy, ak na vás druhá strana vyvíja nátlak. Vtedy ide pravdepodobne o podvod.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.