- VšZP znížila počet prekročených lehôt na operácie o 41 %.
- Finančné limity spôsobili len 8 % prípadov omeškaných zákrokov.
- VšZP spustila kampaň „Zdravé JA je najviac“ na podporu prevencie.
VšZP poukazuje na problémy
K 14. júlu 2025 VšZP spracovala viac ako 422-tisíc návrhov na plánovanú zdravotnú starostlivosť, ktoré sa týkajú vyše 260-tisíc poistencov. Viacerí pacienti pritom čakajú na viac ako jeden výkon.
Závažným problémom zostáva neaktualizovanie údajov zo strany nemocníc. V systéme sa stále nachádza 13 038 návrhov, ktoré nikto nevyradil, hoci už bol zákrok vykonaný. Napriek tomu len 60 poistencov nesúhlasí s prekročením čakacej doby, čo potvrdzuje funkčnosť systému vo väčšine prípadov.
VšZP spravuje približne 61 % trhu plánovanej zdravotnej starostlivosti. V porovnateľnej miere sa podieľa aj na úhradách za poskytovanú starostlivosť. Poisťovňa v súčasnosti pracuje na prepojení výstupov z čakacích listín s hodnotením kvality poskytovateľov, čo by malo priniesť ešte lepšiu kontrolu a dostupnosť zdravotných služieb.
„Naša stratégia prináša výsledky. Poistenec je pre nás vždy na prvom mieste,” uzatvára členka predstavenstva VšZP Denisa Slivková.

Štátna zdravotná poisťovňa prekvapila. Zdroj: shutterstock.com/C. Nass, Stefan_Sutka