Budeme mať čoskoro moderné železnice? Na niektorých úsekoch pôjdu vlaky až 200 km/h

  • Železnice Slovenskej republiky konečne zmodernizujú viacero vlakových tratí.
  • Plnú dokumentáciu už má v rukách ministerstvo dopravy.
  • Maximálna rýchlosť vlakov bude dosahovať 200 km/h.
Off topic Železnice budú konečne modernizované
Železnice budú konečne modernizované. Zdroj: shutterstock.com/Denis Belitsky/BELL KA PANG
Catslap PC banerWallstreetpepe mobil baner

Stav železníc je na Slovensku na niektorých miestach v žalostnom stave a množstvo úsekov si už dlhšie vyžaduje rekonštrukciu. Zdá sa, že sa jej konečne dočkajú. O téme informoval portál oPeniazoch.

Dokonca sa modernizácia tratí pod hlavičkou ŽSR dostala do skráteného medzirezortného pripomienkového konania. ŽSR doručilo ministerstvu dopravy aj žiadosti o vydanie osvedčení o strategických investíciách na viaceré investičné projekty.

Ide o opodstatnený a relevantný krok, vzhľadom na to, že cieľom materiálu je zabezpečenie akcelerácie posudzovacích a povoľovacích procesov ohľadom investičných projektov realizovaných z finančných prostriedkov fondov EÚ. V prípade, že by nebolo možné zrealizovať projekt z fondov EÚ, hrozia štátu značné hospodárske škody.

Na stole sú aj konkrétne trate, ktorých by sa mala táto modernizácia týkať

Prvou je trať Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR. Modernizácia by mala prebehnúť pre osobnú aj nákladnú železničnú dopravu. Zvýšiť by sa mala najmä traťová rýchlosť až na hodnotu 200 km/h.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Ďalšou traťou na zozname je Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR, úsek Malacky (mimo) – Kúty. V tomto prípade dôjde ku skvalitneniu technických parametrov trate zvýšením jej technickej vybavenosti. Aj tadiaľto budú môcť vlaky jazdiť maximálnou rýchlosťou 200 km/h. Dĺžka trate je približne 26 kilometrov, pričom realizácia by mala prebehnúť v rokoch 2026 až 2029.

Vlaky by mohli chodiť rýchlosťou až 200 km/h

Vlaky by mohli chodiť rýchlosťou až 200 km/h. Zdroj: shutterstock.com/Huy Thoai

Na zozname je aj trať Čadca – Krásno nad Kysucou s celkovou dĺžkou 11,7 kilometra. Aj v tomto prípade má dôjsť ku skvalitneniu súčasných technických parametrov. Maximálna rýchlosť pre tento úsek bude 120 km/h, pričom k realizácii dôjde v rokoch 2027 až 2030.

Väčšie zásahy budú na trati Žilina – Košice, v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad – Tatry (mimo). Úsek medzi Liptovským Mikulášom a Liptovským Hrádkom zahŕňa prestavbu existujúcej železničnej trate, zrušenie úrovňových križovaní a ich náhradu mimoúrovňovými riešeniami a výstavbu železničných mostov a protihlukových stien.

Dĺžka tohto úseku je 18,5 kilometra, pričom realizácia sa odhaduje v rokoch 2025 až 2028. Aj na tomto úseku budú potom vybrané vlaky môcť jazdiť rýchlosťou až 200 km/h.

Poslednou traťou na zozname je Devínska Nová Ves – štátna hranica SK/AT. Cieľom modernizácie je v tomto prípade vybudovanie druhej vlakovej koľaje s dĺžkou 4,49 kilometra. So začiatkom stavebných prác sa počíta v roku 2030.

Železnice Slovenskej republiky

Železnice Slovenskej republiky sú štátny podnik spravujúci železničnú infraštruktúru vlastnenú štátom na Slovensku.

Vyplýva im z toho povinnosť zabezpečovať a obsluhovať celoštátne a regionálne dráhy a organizovať na týchto dráhach dopravu pre všetkých prevádzkovateľov dopravy v zmysle dopravnej politiky štátu, a to bez akýchkoľvek diskriminačných obmedzení.

 

Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.

txbKvakomat mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.